انتقاد دادستان از طولانی شدن راه اندازی کمپ ماده ۱۶ کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از طولانی شدن راه اندازی کمپ کبوترخان رفسنجان انتقاد کرد.

مهدی بخشی  امروز در نشست مشترک با شهردار، رئیس شورای شهر، مدیر کل بهزیستی، نماینده فرماندهی انتظامی و سایر مسئولان در خصوص رفع مشکلات کمپ ماده ۱۶ در استان کرمان با انتقاد از طولانی شدن راه اندازی کمپ کبوترخان رفسنجان، گفت: متأسفانه هنوز در جلسات از موانع و اختلاف عقاید صحبت می‌شود که این امر نشان می‌دهد، هنوز عزم جدی برای رفع مشکلات این مرکز نیست.

وی افزود: بر اساس قیمت تمام شده، یارانه خدمات به مسئول کمپ ماده ١۶ کرمان اختصاص داده نمی‌شود و با حجم زیادی از وظایف و افزایش جامعه هدف، میزان بهره مندی از منابع مالی و مادی ناچیز است و عملا تناسبی بین شرح وظایف و منابع مالی و نیروی انسانی این مجموعه وجود ندارد و با بدهی ١٣ میلیاردی ادامه فعالیت برای این کمپ امکان پذیر نمی‌باشد. 

مدعی العموم در استان کرمان با اشاره به ضرورت تعیین مکانی برای ترک اعتیاد و کنترل رفتار‌های معتادان متجاهر برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: با هدف مبارزه با مواد مخدر، دستگاه‌های مختلفی باید پای کار بیایند و متهم کردن یکدیگر چاره‌ساز نیست. 

وی با تاکید بر اینکه این جلسات باید خروجی موثر داشته باشد، گفت: هر کدام از اعضای جلسه اعم از شهرداری، استانداری، بهزیستی و سایر مسئولان باید بر اساس وظایفی که دارند اقدامات مثبت خود را در جلسه آینده گزارش کنند در غیر این صورت به عنوان ترک فعل تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

بخشی موضوع مواد مخدر اعم از قاچاق، خرده فروشی و اعتیاد را یک معضل جدی و عاملی مخرب برای چهره شهر دانست و افزود: لازم است در شهرستان‌ها نیز اقدامات لازم برای تأسیس و شروع به کار کمپ ماده ۱۶ صورت پذیرد تا معتادان به مرکز استان منتقل نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.