سالانه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق به بازنشستگان پرداخت می‌شود

وزیر کار از پرداخت سالانه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق به بازنشستگان خبر داد.

آیین رونمایی از خدمات نوین و دستاورد‌های ارزش آفرین امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در کتابخانه ملی برگزار شد. 

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست گفت: بحران بازنشستگی وجود دارد، دو نگاه وجود دارد آیا صندوق بازنشستگی را باید به سمتی برد که تمام شود و یا اینکه می‌توان مسیری را باز کرد و مشکلات را حل کرد؛ این دو نگاه و رویکرد است. 

وی افزود: نگاه نخست می‌گوید بحران‌های صندوق‌های بازنشستگی مانند بمب است و دامن کشور را می‌گیرد که خروجی آن به صندوق‌ها بر می‌گردد. در نگاه دوم رویکرد ایثار است. این نگاه می‌گوید پدیده سالمندی یک فرصت است و می‌توان آن را مدیریت کرد. 

مسکنی با اشاره به ظرفیت‌های صندوق‌های بازنشستگی گفت: آنجا که دولت تصمیم گرفت که شیر رایگان را به مدارس بفرستد، بخش خصوصی کمتر توان خود را ظهور و بروز داد، اما مجموعه‌های ما این مشکلات را حل و وعده دولت را عملی کردند. 

وی یادآور شد: می‌شود بحران بازنشستگی را تبدیل به فرصت کرد، اما باید تغییر نگاه داد. بیماری که بپذیرد کارش تمام است کار او تمام است و از دنیا می‌رود. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ما توفیق این را داریم که مستمری و موظفی بگیر بیش از ۲میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی۲۳ همت را به طور ماهانه پرداخت می‌کنیم. 

وی با اشاره به تلاش‌های جدید برای ورود افراد به صندوق بازنشستگی ابراز کرد: اصلاح شاخص‌های بیمه‌ای در صندوق، فرصت پیش روی صندوق است. بیش از ۶۳۲ هزار نفر بازنشسته کارمند دولت قرارداد مدت معین و پیمانی در دولت داریم که بیمه آن‌ها صندوق بازنشستگی نیست. اگر ورودی آن‌ها به صندوق بازنشستگی بیاید، سالانه قریب به ۳۰ همت منابع وارد صندوق بازنشستگی می‌شود.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم گفت: صندوق‌های بازنشستگی مرجع و پناهگاه معیشت جامعه هدف است، انسان‌های توانمندی که با تدبیر‌های خود و ایده پردازی‌ها و خلاقیت سال‌ها تلاش کردند و اکنون چشم امیدشان به صندوق‌های بازنشستگی است. نه در کشور ما بلکه اغلب کشور‌ها یکی از مشکلات فرا روی دولت‌ها چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی است. به ویژه در ایران در سال پایانی دولت دوازدهم بدهی‌ها و مطالبات انباشته‌ای بر عهده صندوق‌های بازنشستگی و دولت قرار دادند. 

وی افزود: بودجه دهه ۹۰ نشان می‌دهد معدل افزایش سنوات جاری کشور حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده، اما در سال پایانی دولت مجموعه بودجه کشور در سال پایان دولت ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

وزیر کار ادامه داد: لذا در هفت ماه ابتدای دولت سیزدهم با کسری شدید بودجه در دو حوزه صندوق‌های بازنشستگی روبرو بودیم. به طوری که صندوق‌های کشوری و لشکری قریب به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتند و اساسا در لایحه بودجه به صورت صوری پیش بینی شده بود و صادرات نفتی ما و صادرات غیرنفتی با چالش بسیار جدی روبرو بود و در آن زمان صادرات نفت کمتر از ۴۰۰ هزار بشکه بود و هزینه‌های تعریف شده بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه پیش بینی شده بود. علاوه بر آن بدهی‌های انباشه وجود داشت. از طرفی قریب به ۵۰۰ همت نیز دولت به تامین اجتماعی بدهی داشت و بدهی این صندوق به بانک‌ها تامین اجتماعی را ابر بدهکارترین به شمار آورد. دولت عزمش را جزم کرد و بخشی از منابع مسدود شده آزاد شد و صادرات غیرنفتی را افزایش داد و میزان صادرات نفتی و محصولات پتروشیمی روبه افزایش رفت.

وی یادآور شد: اکنون تقریبا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شود اگر چه با دشواری، اما منابع آن بازمی‌گردد. 

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: بخش قابل توجهی در صندوق کشوری از جمله همسان‌سازی پرسنل وزارت بهداشت، طرح رتبه بندی معلمان بازنشسته انجام و تا پایان سال محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امروز بالغ بر ۶۰۰۰ بنگاه کوچک و بزرگ تعطیل و نیمه‌تعطیل به بهره برداری رسیدند، گفت: باز تعریف تولید و ایجاد زنجیره ارزش در چرخه تولید، یکی از امورات مهم دولت در بخش خصوصی و شبه‌خصوصی و دولتی است. در آینده نزدیک سالی را که مقام معظم رهبری به عنوان سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری کرده‌اند، در مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون ما گزارش آبرومندانه‌ای را ارائه خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ماهانه بالغ بر ۲۲ همت برای حقوق و مستمری بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود. تقریبا از میزان ۲۲ همت، ۲۰.۵ همت از محل بودجه عمومی دولت تامین می‌شود و این در حالی است که کسورات بازنشستگی در گذشته باید تجمیع و تبدیل به صنعت و ارزش افزوده می‌شد.

وی یادآور شد: امروز باید صدای استقلال اقتصادی را در صندوق بازنشستگی کشوری سر می‌دادیم و حال آنکه همه تلاش این است که معدل آن بین ۱۹ تا ۲۱ همت سود سال ۱۴۰۱ است که بابت حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود. سالانه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان باید بابت حقوق و مستمری و بیمه پرداخت شود. ما نتوانستیم بهره وری را افزایش دهیم و شاید بخشی از منابع هم در حوزه ضریب پشتیبانی دریافت و پرداخت شود. 

مرتضوی ادامه داد: فعالیت‌ها و اقدامات فراوانی صورت گرفته است و تعداد قابل توجهی طرح جدید به بهره برداری رسیده و حلقه‌های مفقوده در حال پیدا شدن و اتصال است تا به بهره وری مناسب برسیم، اگرچه کل سرمایه صندوق بازنشستگی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است، اما امیدواریم با تدبیر مدیران جهادی بتوانیم به صورت سنواتی در هر سال ۱۰ الی ۱۵ درصد از وصول کمتر کنیم.

وزیر کار ادامه داد: سالانه ۶۰ همت بابت بیمه تکمیلی و حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود و حلقه مفقوده این است که بهره وری را نتوانسته‌ایم افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
پول گرفتید از کارمند باید زمان بازنشستگی پس بدید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
سقف حداکثرپرداختی روبرای اجرای عدالت به نصف یعنی 35میلیون کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
سن بازنشستگی باید به ۷۰ سال برسه تشویقات بازنشستگی باید حذف بشه بازنشستگی مشاغل سخت فقط باید به کارهای سخت داده بشه کسورات بازنشستگی باید زیاد بشه سرمایه گذاری با بهره وری بالا افزایش پیدا کنه هیچ جای دنیا ۲۱۰ هزار میلیارد تومن از جیب اقشار فقیر و کم درامد و بهزیستی و کمیته نمیدزدن که به یه مشت کارمند بازنشسته مفت خور دولتی بدن که ۶۰ سال ضرر به کشور و بودجه میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
مگه از جیب خودت میدی؟
حتی یک دهم سود پولهایی که در طول سی سال خدمت از ما گرفتی رو نمیدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
نوش جون هر چی بازنشستست نوش جون پدر و مادرم حلال زندگی کردن کمترین حقشون پول بازنشستگی. نه اختلاس کردن نه رانت و فساد داشتن درست کار کردن.دست و پاشونو میبوسم درود به شرفشون.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۲۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
با سلام، نظر به این که مبلغ پرداختی یارانه‌های نقدی، ظاهراً حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال می‌باشد، به نظر می‌رسد چیزی که موجب مشکل برای قوه مجریه خواهد شد، ادامه‌ی پرداخت یارانه نقدی باشد. با جایگزین کردن آن با کالا برگ الکترونیکی، هدف اصلی برقراری یارانه ها بهتر برآورده می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
سالانه اینقدر برا بازنشسته ها پرداخت می‌شود من کسانی زیاد از زنان رو میشناسم خودش دو سه جا کار میکنه طلاق صوری گرفته داره حقوق پدر بازنشسته فوت شده رو هم میگیره یعنی خیلی ها ماهی بدون تحصیلات ۳۰ میلیون حقوق دارند این عدالت مملکت بی در و پیکر هس ؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
حقوق مال خودشون زحمت کشیدن ۳۰ یا ۳۵ سال
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
خوب ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کردن تامین اجتماعی وظیفه داره مستمری پرداخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
چرا حقوق به آدم باز نشسته چهل ساله میدید اونا هم برند کار کنند فقط تفاوتشان تو این باشه که دیگه حق بیمه ندهند تا سنشون به 60سال که رسید آنوقت حقوق بازنشستگی بگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
چون سی سال کار کرده و پول داده به سازمان های بازنشستگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
این مبلغ پولی نیست در قبال اختلاس ها . ضمنا فقط در آمد اداره مخابرات به همراه همراه اول و ایرانسل را به بازنشستگان بدهید . بازنشسته ها بیمه می شوند . و به چیزی نیاز ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
خوب پول بازنشستگی را به خودمون می دادید
تا مجبور نباشید حقوق بازنشستگی بدید

با این تورم ایجادی بخاطر بی عرضگی و ناتوانی شما در مهار تورم

اگه مبلغ بازنشستگی به خودمون می دادید و بیمه اجباری نبود
اون پول را به هر کوفت و زهر ماری می دادیم الان هر کدام از ما کارمندان و کارگران مولتی میلیاردر بودیم
و به شندرغاز حقوق بازنشستگی نیاز نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
هما
۲۰:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چقدر به نماینده های مجلس و وزیر ان ومقامات .... می دهید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سلام اگر سرمایه های بازنشستگان درست مدیریت می شد وجدااز بخش دولتی بود شاید این مشکلات ایجاد نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
چندین بار برای جبران کسری بودجه ، موجودی صندوق توسط دولت های مختلف برداشت شده ، حالا دولت سر ما منت می‌ذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
بیمه بازنشستگی کشوری بیش از یکصد سال سابقه پرداخت بیمه دارد پس این سرمایه کجا رفته ومدیران آن چه کسانی بودن که باید جوابگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
مشت آهنین
۱۸:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
به حساب خودتون اگه ۱۵ میلیون بیمه پرداز داشته باشیم،تقریبآ سالانه ۳۵۰ هزار میلیارد پول به حسابتون پرداخت میشه،که با یه حساب سر انگشتی و افزایش ۵ ساله زمان بازنشستگی میشه گفت سالی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد پس انداز دارید ،که با سرمایه گذاری این سالها خیلی اوضاع مالیتون خوبه،پس فکر نکنید ما هیچی نمیدونیم،اگر هم غیر از اینه ،باید حساب و کتاب پس بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مگر پول و ارث بابا شونه باز نشسته عمرش را گذاشته
حالا به چند میلیون میگن حقوق؟
خوب این چند ریال را هم ندین تا خیالتون راحت بشه
خود آقایی که این حرف را زده الان چند حقوق میگیره؟
به جای حرف زیادی به وضعیت باز نشستگان برسید
تا قیامت لااقل حرفی برا گفتن داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سد سازی کار میکنیم با کلی مخاطرات به ما سختی کار تعلق نمیگیره و ۶ ماه هم حقوقمون عقب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چرا باید کسی که داخل کارخونه ای کار میکنه که نه سرو صدا داره و نه گرد و خاک؛ با پارتی بازی بتونه برای خودش سختی کار بگیره و با ۴۰ سال سن، بازنشسته بشه؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من ۱۵ سال هست که در کار احداث تونل هستم.
کلی دود و گرد و خاک داخل تونل هست.
چون شرکت خصوصی کار میکنم، هر چند سال، چند ماه بیمه رو پرداخت نمیکنه و برای همین سختی کار به ما تعلق نمیگیره !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اصلا چرا باید یه نفر ۴۰ ساله بتونه با سختی کار گرفتن الکی بازنشسته بشه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
سختی کار باید استاندارد تعریف شود

واقعا برخی ها کارشان سخت و طاقت فرساست
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
پرداخت کردند که می گیرند 30 سال پرداخت کردند آیا 30سال بازنشستگی میگیرند؟؟ فقط از پرداخت ها میگید یا درآمد رو هم حساب میکنید از ریخت وپاش مدیران و دادن پول شستا به فدراسیون فوتبال لطفا اینها رو هم بگید. (البته اگه پیامم روکامل پخش کنید)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سالی ۵ میلیارد دلار؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
آخه هر چی پول هست رو دارید میدید به بازنشسته ها!!!

به داد دستمزد نسل جوان باشید نه بازنشسته هااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
مگه خودت هم باز نشست نمی شی ؟؟؟!!!

من کارمندم ولی ما هم بازنشست می شیم انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
لطفا در مورد رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته اول مهر ماه ۱۴۰۰ هم که برابر مصوب مجلس از امتیازات آن برخوردار میشوند رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اگه پول ملی را ارزش می دادید انجوری نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سلام نام صندوق بازنشستگی به سازمان وابستگان تغییر پیدا کند بهتر است و به صورت یک سیستم متمرکز مد نظر قرار گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یه شاغل در طول ۳۰ سال کار مبلغ ۴۰ تا ۶۰ میلیون بازنشستگی به دولت میده ولی ظرف ۴ ماه پولی که در ۳۰ سال داده رو پس میگیره چرا؟

چون مدیران صندوق سرمایه گذاری نکردن
سن بازنشستگی پایین بوده
کسورات کم بوده
بخشش ها و تخفیف بازنشستگی در کشور زیاده
اخه کجای دنیا ۲۳ گروه شغلی جزء مشاغل سخت دارن که ایران داره؟
آتش نشانهای شهرستان هر ۶ سال یه ماموریت دارن ولی جزء مشاغل سخت محسوب میشن خبرنگار و راننده نیسان و مابقی بماند
Iran (Islamic Republic of)
M2
۱۷:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مهم اینه که از من کارمند یا کارگر و کارفرما حق بیمه میگیرید و به بازنشسته ها میدید و این چرخه همچنان ادامه دارد
خود دولت و بیمه این وسط چیکار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
منت نذارید. این حقوق بازنشستگی مبلغ ناچیزی از سود سپرده ای است که طی سی سال به عنوان حق بازنشستگی از حقوق کارگران و کارمندان کسر می کنید. حقوق بازنشستگی از جیب خود کارمندان و کارگران است و نه از دخل شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سلام جسارت نشه حقوق واضافه کار چند صد میلیونی وبریز وبپاش نکنید واین همه هم آه وناله نکنید که نداریم وتحریک هستیم شما فقط برای مردم ندارید به خودتون خوب می رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مگه صدقه میدین پول خود بیچارهاست؟؟
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
حالا که چی ؟؟؟؟
اشکال نداره اگه زیاده کمش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
به انداز اختلاص چای دیش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
صندوق بازنشستگی در حال ورشکستگی
علت سرمایه گذاری در شرکت های زیان ده
میتونید برید تو بورس و ببینید که صندوق بازنشستگی کجا سرمایه گذاری کرده و چرا وضعش داغونه !!!
خبرگزاری محترم اگه پیگیر این موضع بشن خیلی خوب میشه
معلوم نیست چه کسانی تصمیم گرفتند تا سرمایه ها در این شرکت ها سرمایه گذاری شه مطمئنا منافع شخصی در میان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چرا حقوق به آدم باز نشسته چهل ساله میدید اونا هم برند کار کنند فقط تفاوتشان تو این باشه که دیگه حق بیمه ندهند تا سنشون به 60سال که رسید آنوقت حقوق بازنشستگی بگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اگه سی سال کار کرده حقشه باید بهش حقوق بدند

اگه کمتر مار کرده باید 30 سال را بدون تخفیف کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خیلی رودارین چند هزار میلیارد سالانه ازشون گرفتین
انصاف داشته باشین.
اینو میگی اونم بگو.عادت دارین مظلوم نمایی کنین
وظیفتونه باید بدین بیشترم بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
آقای وزبر کار اگر ناراحتی حقوق نجومی خودتان را نصف کنید تا معلوم شود که مایلید کار کنید یا خیر پیر مرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
درود بر شمل گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
وقتی جوانیشووو گذاشتن کسی نگفت داره عمرشون از بین میره حالا وقت بازنشستگی حساب و کتاب می کنین که چقدر میشه خوب حقشونه که البته اون چیزی که باید بهشون بدید رو نمیدید و تازه منت هم میذارید واقعا که عجب رویی دارید با چندر غازی که میدید بازنشسته ی بیچاره نه می تونه گوشت بخره نه میوه بخوره و نه مسافرت بره، وقتی مهمون میاد استرس می گیره و می ترسه شرمنده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
پس چرا همه ناراضی اند تا سن ۶۰ سالگی جون میدن کار میکنند الان با ذلت باید حقوق بگیرند بجای لذت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چنین حرفهایی باعث ناامید کردن جوانان میشه، توقع افزایش جمعیت و فرزندآوری هم دارید با این همه خدمات اجتماعی مسخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
وقتی قانون یک شبه وضع میشه با ۲۵ سال سابقه با ۳۰ روز حقوق بازنشت بشید بهتر از این نمیشود
چرا باید عده قابل ملاحظه ای از بیمه شدگان به صندوقهای ورشکسته به قول شما معاف باشند؟؟؟
وقتی نامه مخفی میزنند کارمندان با خرید ۲ سال سربازی با ۲۸ سال سابقه کار بازنشسته کنید نتیجه میشود همین
الان بنده کارمند هستم با ۳۰ سال تخصص حرفه ای بخاطر اینکه قانون را رعایت میکنم بهم گیر دادن که ۳۰ سالت پر شده بفرما برو بیرون !!! چون به دل مدیرانم کار نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
در صورتی با بیست و پنج سال کار و سی روز حقوق بازنشسته می‌شوید که مبلغ پنج سال باقی مانده را یکجا پرداخت کنید، نمونه حاضر و زنده خودم با آنکه بعنوان پرستار سختی کار شامل من می‌شد ولی مبلغ حق بیمه پنج سال باقی مانده (بعد از ۲۵ سال کار) را از من گرفتند و امور اداری برای درنظر گرفتن سختی کار گفت «ما اجازه میدهیم با ۲۵ سال بازنشسته شوی»!!! اینهم معنی سختی کار مشاغل!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
۲۶۰ هزار میلیارد میدید در عوضش ۱۰۰ برابرش از همان بازنشسته میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
عده زیادی از افراد در حال حاضر از پرداخت به این صندوقهای ورشکسته معافند چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تمام مدیران این سازمان از ۱۵ سال پیش تا حالا باید بازداشت و در محاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
بازنشسته کارشو کرده وحق بیمه اش را پرداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
هر کدومشون ۳۰ سال خدمت کردن و به نرخ روز حق بیمه پرداخت کردن. شما اگه بجای پاداش هیئت مدیره و هزینه‌های بی‌رویه، اون پولا رو جای درست سرمایه گذاری کرده بودید، الان یه چیزی هم اضافه میتونستید به این بندگان خدا پرداخت کنید. ولی صد افسوس که فقط به فکر منافع خودتونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
آقای وزیر و آقای مدیرعامل :
صدقه که نمیدید . ماه به ماه از حقوق همین بازنشستگان درزمان شاغلی کسر شده رفته به حساب صندوق بازنشستگی تا روزی بدرد همین قشر بخوره ، که شما دولتمردان همه صندوقهای بازنشستگی را خالی کردید ، بخاطر همین هم هست که حقوق بازنشستگان کفاف زندگی زندگیشان رانمیدهد.اگرسرمایه صندوقهارو خالی نمیکردید،سرمایه ها رو نمیخوردید ، امروز مابازنشستگان اینقدر در فقروفلاکت زندگی نمکردیم .
باید در نزخدا وخلق خدا جوابگو باشید .
خدا از شما مدیران بی عرضه و.... نگذره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
معلولان رو هم‌دریابید
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۵:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خوردید با منت پس میدید؟؟؟؟!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
آقای وزیر خیلی از بابت اینکه صندوق بازنشستگان را حراج کرده وقطره چکانی به آنها بابت اقتصاد خود ساخته قشرتان پول میدهید قمپز نکنید ! شما اساسا محلی از اعراب بابت سواستفاده از منابع کارگران زحمتکش یا بعبارتی دزدی آشکارتان ندارید .مردانگی آنست که بگویید ما عرضه خدمت نداریم والسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چرا صندوقها مثل گلکویست از یکی گرفتند به یکی دیگه دادند که ته زنجیره کم بیارند چرا تو این مدت سرمایه گذاری نکردند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Much
۱۵:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چیزی نیست دزدی یکسال یکی از مسولین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چقدر خودتون میخورید؟؟؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
تنها قشری که اولویت آخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سی سال کار کردن که تهش در آرامش باشند اما قشری که آخر بهش توجه میشه در بخش درمان هم که ماشاالله با این اوضاع اقتصادی آنقدر خرج و مخارج زندگی بالاست که واقعا به وسط ماه نرسیده حقوقی نمی مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
ادبیات این آقا که وزیر کار مملکت ما هست واقعا ناپسند هست. در اجراییات هم که چیزی ازش ندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
منتی نیست حق ماست گرفتید باید بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
حتی هر یک ریالی که پرداخت میشه در ازای ۳۰ سال بیمه ریزی کارمند و کارگر هست، منت پرداخت پولی که حق و حلال هر آدمه درسته؟ آقایون مجلسی این آقای وزیر کار کلا ادبیات محترمانه ایی نداره واقعا نمیببنید یا نمیخواهید ببینید؟
-
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
حالا کار رسیده به منت سر بازنشسته ها گذاشتن تازه یادتون افتاده که چرا زنده هستند و حقوق میگیرند بروید تو کارشون !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اینم بگید که سی سال ازشون گرفتید مردم تاوان مدیران فاسد صندوق بازنشستگی نباید پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
باید بروید خارج تا حقوق و امکانات رفاهی بازنشستگان آن را ببینید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سن بازنشستگی همه جای دنیا ۷۰ ساله.تو ایران ۴۵ سال
همه جای دنیا دختران و زنان باید تا ۶۵ سالگی کار کنن توایران میتونن از حقوق و بیمه پدر متوفی تا ابد استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
احمق جان حال سن بازنشستگی اونا چندسال باشه من نمی دونم

ولی حداقل ی چیزی مطمئنم وانا در هنگام کار تفریح و حقوق مکفی دارند ولی ما استثمار شده ایم و تعطیل و‌مرخصی نداریم و حقوقمان اندک است

ی روز سال 83 که بنده کارمند بروجرد بودم صدا و سیما که می خواست جاده را برای گران کردن آب ،برق ، گاز صاف کنه
به غار علی صدر رفته بود و از توریست های اروپایی که به اونجا اومده بودند می پرسید
هزینه ماهیانه آب ، برق و گازتون چقدره که تقریبا جواب دادند بصورت متوسط 75 یوره

من دلم برای خودم سوخت که بنده اون وقت فک کنم ماهیانه متوسط پنج هزار تومان هم هزینه آب ،برق و گازم نبود
ولی با این وجود حقوق آنقد کم بود که حتی نمی تونستم راحت و بدون دغدغه با ونایی بروجرد برای تفریح برم
چه رسد بی علی صدر

ولی اونا از اروپا اومده بودند به ایران و‌ از اونجا به علی صدر
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
چند میلیار تومان بیمه الان از کارمندان و چقدر از هین بازنشسته ها که قبلا کارمند بودن گرفتید ؟ اونم بگویید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
دقیقا، انگار دارن از جیبشون صدقه می دن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
هرکارمندی که امسال با ۳۰ سال سابقه بازنشست شده در طی این مدت ۴۵ میلیون بازنشستگی داده که ظرف ۴ماه کل پولی که در ۳۰ سال داده پس میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
تو دیگه

احمقی

بنده 30 میلیون وام گرفتم تو ی روستای بدون آب و برق دادم زمین گرفت الان برق رفته اونجا زمین
بالای 200میلیون بهش می دند ولی من حاضر نیستم زمن بدم

حالت تو حساب کن اگه از اول پول به خودم می دادند و بیمه اجباری نبود
چند تا معامله کرده بودم بسودم بود یا حقوق ناچیز بازنشستگی ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
30سال پول ملت بدبخت رو میگیرین، بعدش میخوان پولشون و بدن یه قرون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خوب آنوقت میشه بگی چند هزار ملیار دولار یا دینار از پرداخت کنند گان بیمه وضعشون چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
واقعا مسخره اس
۲۶۰ هزار میلیارد تومن حقوق پرداختی بازنشستگیه که ۲۱۰ هزار میلیارد تومنش رو دولت از بودجه و بیت المال میده و ۵۰ هزار میلیارد تومن هم خود صندوقها از کسورات ماهیانه دوران اشتغال بازنشسته ها میده

وقتی ۸۰ درصد بازنشسته ها زیر ۵۰ سال باشن معلومه چنین اتفاقی میفته
همسایه ما ۳۶ سالشه.بازنشسته نیروهای مسلحه.قراره تا ۹۰ سالگی حقوق بگیره
پسرخاله ام کارگر نونوایی بوده با ۳۹ سال سن بازنشست شده
اخه کجای دنیا چنین چیزایی پیدا میشه
-
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مال ارباب میره و جون نوکر درمی آد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سلام این قانون یک بام دو هوایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
خوب بیمه را اجباری نمی کردند و به زور پول ازشون نمی گرفتند

مگه کسی مجبورشون کردن بود کسی را اجباری بیمه کنند
United States of America
یوسف
۱۵:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خوب حقوق خودشون و میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
بازگشت به کار بدهید تا برگردیم زمانی شاغل بودم حقوق ها کم بود الان که بازنشست شدیم صندوق را ورشکسته کردید وحقوق کمی می گیریم‌ وقتی بازنشسته نصف شاغل می گیرد چرا به کاربرنگردیم وشاغل نشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سلام علیکم این کار را همه دنیا انجام می دهند حتی بهتر ،چ آ مطالبات معوق مربوط به ارتقای گروه شش ماهه دوم سال نو دونه بازنشستگان فرهنگی را پرداخت نمیکنند چرا کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خوب چیکار کنیم باز نشستگان مثل آقای نوبخت دولت قبلی صحبت کردین یارانه ۴۵ تومانی میدادن وهر روز منت رو سر ملت می‌گذاشتند
الان حقوق ۴۰ یا ۵۰ میلیونی می‌دهید مشکل ندارید تا صحبت حقوق بازنشستگان تمام سطوح وکارگران میشه همیشه منت می‌گذارید یا مشکل دارید
هنوز در دادن حقوقهانی ۴۰ الی ۵۰ میلیونی ننوشتید مشکل داریم
خداییش این سطوحی که نوشتم هر دفعه یک حرفی می‌نویسید ومیزنید دلشون رو میشکنید نکنید آقا نکنید نگید دل شکستن گناهه تا توانید دلی به دست آورید روحیه ها رو با داشتن عروس داماد ونوه ونتیجه با این حقوقهای ناچیز بامنت نکنید خواهشا.
Iran (Islamic Republic of)
امین حقوقدان
۱۴:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مردمومن نزدیک نصفش که پول خود بازنشسته است۳۰ سال کم میشه ازحقوقش با این تورم سالانه بعد ۱۰۰ درصد هم متناسب سازی باید بشه مثل همه دنیا بازنشسته های اونا کجا ما کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
بازنشسته باید حداقل حقوقی رو بگیره که بتونه باهاش زندگی کنه. حقوق بالا بدون کار معنا درستی نداره. پول مفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
عجب تحلیل فنی و قدرتمندی! استاد گرانقدر پس نتیجه میگیریم حق بیمه واریزی و به تناسب اون، پرداخت حقوق ماهیانه کلا چیز بدیه. ما باید به بازنشسته پولی بدیم که فقط بتونه نمیره. درسته؟ واقعا که ...
Iran (Islamic Republic of)
ح ح ح
۱۶:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یه بازنگری تو لقمه ای که میخوری بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
فکرکنم اصلا کارمند دولت نیستی یا هستی آنقدر زیاد میگیری که نمیدونی باز نشستگی یعنی چی، انشاءالله که سر پیری به مشکلات این بازنشستگان محترم برنخوری چون شرمنده شدن برای اونها سرپیری واقعا درده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
حقوقی که با منت فراوان به ما بازنشسته های کشوری می‌دهید کمتر از یک دهم سود پولهایی است که در طول سی سال از کارمندان گرفته اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مرگه من بیایید این هم پرداخت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
خوب ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کردن تامین اجتماعی وظیفه داره مستمری پرداخت کنه نه این مقدار ناچیز بلکه یه مبلغ درست و حسابی
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
هرکاری هم بکنیم اندازه اختلاس مسولین نیست بارم کممه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
کشورهای همسایه ودنیا زمانی که فرد بازنشسته میشه بقدری حقوق میگیره که مابقی عمرش را دور دنیا میگذرونه ولی تو ایران حقوق جوابگوی ده روز کاری هست و۲۰ روز بعد باید دنبال کار بگرده باز منت سر ما میگذارنند همینها اختلاسگرها هستند که منت میگذارنند میخواهند مابقیش هم بدزدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
دمت گرم

بله هم از اختلاس و هم حقوق نجومی خود را کم کنند تا مشکل پرداختی نداشته باشند

از صدا و سیما خواهش می کنم حقوق و دریافت این مردک را شفاف منتشر کنند

تا مشخص شود علت عدم کسر بودجه برای پرداخت حقوق بازنشستگان چیه

من شتیدیم کشور های خارج به بیکاران هم حقوق می دند حتی اگه مهاحر غیر قانونی ایرانی یا افغانی باشند

حال ما حقوق مفتی نخواستیم

ولی 30 سال پول و قدرت تجارت و بازرگانی و تولید و افزایش ثروت به صندوق ها دادیم اکنون ماهیانه یک پنجم از سود پول خودمون بهمون بدند زندگی خوبی خواهیم داشت

بله کمی از اختلاس ،غارت ،حقوق نجومی خود چشم پوشی کنید تا بتونید حقوق حقه ما را هم بدید
آخرین اخبار