هروی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرلیست حزب اعتدال و توسعه پس از تغییر حوزه‌های انتخابیه مشخص می‌شود

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: تعیین سرلیست برای انتخابات مجلس پس از تغییر حوزه‌های انتخابیه مشخص می‌شود.

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت تاییدصلاحیت‌ها و ردصلاحیت‌های این حزب برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار یک رقابت حداکثری داشتیم، اما آن چیزی که بعد از بیستم بهمن رقم خورد این بود که این کار میسر نشد و متاسفانه ردصلاحیت‌ها مهر عدم تایید بر داوطلبان حزب اعتدال و توسعه زد.

وی ادامه داد: ردصلاحیت‌ها ما را دچار یکسری مشکلات کرده از این جهت که در تنظیم لیست‌های خودمان در تهران و در استان‌ها دچار مشکل هستیم، اما این مسائل به معنای ترک بازی نیست.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با وجودی که تعداد بازیکنان مجموع ما در کشور و در تهران بسیار اندک است، اما حزب اعتدال و توسعه تصمیم گرفته با همین تعداد اندک و با کمک ائتلافی که با احزاب مختلف که داوطلبان اعتدالگرای آن‌ها چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب در آن حضور دارند بازی را پیش ببرد و خیلی هم امیدوار هستیم که بتوانیم در مجلس آینده کرسی‌های مناسبی برای حزب خود فراهم کنیم.

هروی بیان کرد: ما با پاره‌ای از احزاب اصولگرا که بیشتر از هواداران آقای علی لاریجانی هستند و تحت عنوان ستاد عقلانیت فعالیت می‌کنند رایرنی داشتیم و جلسات و نشست‌هایی برگزار کردیم و به افراد مشترک رسیدیم همچنین با احزاب اصلاح‌طلب کارگزاران، اعتماد ملی، ندای ایرانیان و خانه کارگر هم جلساتی داشتیم و توانستیم به افراد مشترکی برسیم.

وی گفت: با توجه به اینکه قلّت داوطلبان ما در همه این احزاب به گونه‌ای است که کار را برایشان سخت کرده است تصور می‌کنم تقدیر ما را به سمت یک اجماع سیاسی از گزینه‌های اعتدالگرا ببرد و احتمال قریب به یقین ما در پایان هفته شاهد انتشار اسامی لیست‌های مشترک با احزاب مذکور باشیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: با عنایت به اینکه تا ۲۵ بهمن بحث تعیین حوزه‌های انتخابیه را داریم و این امر منوط به موافقت شورای نگهبان است بنابراین باید منتظر باشیم که نتایج تغییر حوزه‌های انتخابیه به افراد برسد و در آن صورت تحرکات حوزه‌های انتخابیه آغاز می‌شود و ظرف دو الی سه روز کاملا مشخص خواهد شد که داوطلبان در چه حوزه‌هایی مستقر می‌شوند و بر آن اساس ما می‌توانیم سرلیست خودمان را مشخص کنیم.

هروی اظهار کرد: در حال حاضر با عنایت به فضای تغییر حوزه‌های انتخابیه و مواضعی که حزب برای برخی از افراد در نظر دارد و همین طور با عنایت به توجهی که مردم دیار رشت و خمام به آقای نوبخت دارند و اصراری که حزب برای رفتن ایشان به این حوزه دارد لذا همه این موارد موکول به موافقت با تغییر حوزه انتخابیه است و اگر امکان رفتن باشد در آن صورت ما سرلیست‌هایمان را اعلام خواهیم کرد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث سرلیست و حتی خود لیست‌ها اگر ائتلاف با احزاب دیگر انجام بگیرد زمانی قطعی می‌شود و ما می‌توانیم از جانب حزب اعتدال و توسعه اعلام کنیم که شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب آن را تایید کند بنابراین تمام تلاش‌ها و رایزنی‌ها را انجام می‌دهیم در صورتی که به لیست رسیدیم از بین آن‌ها سرلیست انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: رایزنی‌ها به انتها نرسیده و هرگونه اذعان به سرلیستی در تهران و استان‌های دیگر بیشتر گمانه‌زنی رسانه‌ای است و به شدت آن را رد می‌کنم حتی احتمال دارد سرلیست ما در تهران یک خانم باشد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: نتیجه قطعی سرلیست زمانی اعلام خواهد شد که شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه آن را تایید کامل کند و چون سرلیست مشخص نشده این امر را موکول می‌کنیم به تصمیم‌گیری حزب بعد از روشن شدن حوزه‌های انتخابیه و مشخص شدن ائتلاف با نیرو‌های احزاب مختلف، چون اگر ترکیب مشخص شود سرلیست هم مشخص خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
ما رأی می دهیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کوروش مهیار
۲۰:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
کارحزبی بخصوص در شرایط نامزدی و ورود به مجلس از طرف مردم تلاش و استقامت و ایمان و هدف و اطمینان خود را دارد. لذا استوار باشید و اگر به راه خود ایمان دارید با امید و مذاکره متمدنانه به پیش بروید. در جلسه زسانهدای هفته پیش کوتاه در این باب گفتیم و گدر نمودیم تا اجازه فرا گویی بعد کسب صلاحیت اقای نوبخت فرزند گیلان انجام شود . کوروش مهیار روزنامه نگار و نویسنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
شما چند کار خانه وشرکت داری وچند تا کم داری که میزنی اضافه کنی بخورید وبیاشامید ولی اسراف نکنید
آخرین اخبار