نوبخت:

روحانی نمادی از اعتدال و خدمت در کشور بود/ عدم‌صلاحیتها باعث بی‌انگیزگی عده‌ای خواهد شد‌

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: در خصوص ردصلاحیت‌ها اعتراض خود را اعلام کردیم، چرا که باعث کمتر شدن مشارکت می‌شود.

محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در نشست خبری که در دفتر این حزب برگزار شد، گفت: رخداد انتخابات مجلس ۱۱ اسفند در شرایطی برگزار می‌شود که وضع موجود مطلوب نیست و نارضایتی‌هایی وجود دارد که به خیابان سرریز می‌شود که سال گذشته شاهد آن بودیم.
وی ادامه داد: برای کاستن نارضایتی‌ها و افزایش رضایت‌ها دو روش مدنی و نافرمانی مدنی مطرح است.

نوبخت اظهار کرد: حزب اعتدال و توسعه با مرامی که دارد نه روش انفعال و نه اعتراض در این مرحله را برای کاستن از نارضایتی‌ها مناسب نمی‌داند و اعتقاد داریم باید از روش مدنی استفاده کرد. 

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: انتخابات می‌تواند فرصتی باشد که هرچند از جایگاه تضعیف شده قوه مقننه برخوردار باشیم لذا در این عرصه حضور پیدا می‌کنیم.

همه سلایق باید در مجلس باشند

وی ادامه داد: مجلس نماد جمهوریت است که نسبت به نماد ریاست جمهور در قانون اساسی از اختیارات بیشتری برخوردار است، چون دولت نمی‌تواند مجلس را منحل کند، اما مجلس می‌تواند وزرا و رئیس جمهور را عزل کند بنابراین از منظر قدرت ملی مجلس بر رئیس‌جمهور اولی است و به آسانی نمی‌شود از چنین قدرت ملی و کاستن نارضایتی‌ها استفاده نکرد.

رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: به همین جهت موضوع صندوق را بسیار جدی دنبال می‌کنیم. از آن سو می‌دانیم به سه دلیل جایگاه مجلس تضعیف شده نخست به جهت از عدم برخورداری از همه سلایق در کشور، عده‌ای تردید داشتند، اما عده‌ای آبروی خود را در دست گرفتند و در هیات‌های اجرایی و نطارت صلاحیتشان تایید نشد، اما از شورای نگهبان انتطار داریم در مرحله نهایی در راستای فراهم کردن شرایط رقابت با سلامت و امنیت بتوانیم مجلسی را از ۷ خرداد تشکیل دهیم که همه سلایق در چارچوب قانون اساسی نماینده داشته باشند. 

نوبخت اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث تقلیل جایگاه مجلس شد موضوع عدم نظارت است. مجلس در قانون اساسی هم ابزار تقنینی و هم نظارتی دارد. انتطارمان این بود که مجلس در استیفای حقوق ملت از قدرت نظارت خود استفاده می‌کرد و باید نظارت می‌کرد. آیا دو و نیم میلیون شغلی که دولت وعده داد ایجاد شد؟، آیا دو و نیم میلیون مسکن ساخته شد؟، آیا تورم را که وعده کردند به نصف برسد نصف شده که تا پایان دولت تک رقمی شود.

نماینده ادوار مجلس گفت: آیا از تورم ۴۸ درصدی باخبرند؟ آیا با خبرند تورم گوشت و مرغ در نقطه به نقطه بیش از ۹۸ درصد و در سالانه ۹۴ درصد است. آیا نرخ تورم که بالای ۴۰ درصد بود و دولت ۲۰ درصد افزایش حقوق که انجام داد آیا می‌دانند اوضاع کارمندان چطور است.

وی تصریح کرد: ایده، ایده‌آلی ندارم که مجلس می‌تواند همه مشکلات را حل کند، اما مجلس قادر است در تصمیم گیری‌های درست کاستی‌ها برطرف شود.

نوبخت گفت: عامل سوم که باعث تضعیف جایگاه مجلس است این است که برخی دستگاه‌ها به‌طور موازی با مجلس قانون‌گذاری می‌کنند که این امر قابل قبول نیست به همین جهت حزب اعتدال و توسعه با آگاهی از این جایگاه که می‌تواند مطالبات مردم را دنبال کند در چارچوب انتخابات حضور دارد و هر کسی از حزب تایید شده و افراد همسو با حزب اعتدال و توسعه شناسایی شوند و حزب درباره آن اعلام نظر می‌کند. گرچه منتظریم تا ۱۹ بهمن تا شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام کند.

وی اظهار کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات شاید برآیند دو مولفه باشد یک اینکه دستگاه‌ها در زمینه مشارکت وظایف خود را انجام دهند و اگر رقابت باشد مشارکت بالاست. اگر جریان‌ها احساس کنند در رقابت نیستند افرادی که آن نظر را مرجح می‌دهند در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

باید امکان رقابت فراهم باشد

رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: گروه‌ها و جریان رسمی باید حضور یابند تا مشارکت بالا رود و حزب اعتدال و توسعه، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل با شفافیت وارد عرصه انتخابات شدند و دستگاه‌های ذی‌ربط باید امکان رقابت را فراهم کنند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: حزب اعتدال سعی بلیغی برای برخورداری از مشارکت تشکل‌های صنفی هم داشت الان جمع بازنشستگان کشور بیش از شش میلیون است که با خانواده ۱۸ تا ۲۰ میلیون جمعیت است آیا این جمع نباید انگیزه حضور داسته باشند. اگر تشکل‌های صنفی که خواسته و حرف دارند و احزاب بتوانند خواسته‌های آنان را نمایندگی کنند و فراکسیونی برای مطالبات بازنشستگان تشکیل شود مسلما بازنشستگان در انتخابات حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: در سخنرای آقای روحانی وی در سال ۵۶ در مجلس ارک نام امام را بر زبان آورد و در دفاع مقدس و مجلس حضور داشت و ۲۴ میلیون رای مردمی داشت، اما اینکه نمی‌تواند عضو مجلس خبرگان شود باعث تاسف است البته آقای روحانی معتقد است نباید صنندوق رای را رها کرد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا حزب اعتدال با احزاب دیگر لیست می‌دهد؟، اظهار کرد: حزب اعتدال به‌عنوان یک حزب با مرامنامه خود و نوع نگاه خود به صندوق نگاه می‌کند، اما دوستان دیگر هم نگاه خود را دارند و قرار است با هماهنگی در حوزه هر یک از این چند حزب اگر افراد مطمئنی دارند با هم رقابت نکنیم و آن که رای بیشتری دارد بر روی آن متمرکز شویم و روی فردی توافق کنیم که با ما همگرایی حداکثری داشته باشد، اما اگر نشد بر روی کسی توافق کنیم که با ما همراه باشد.

وی ادامه داد: چهار دوره نماینده بودم و حال و هوای مجلس را می‌دانم. اینکه لیست مشترک بدهیم شاید برخی با ما همراه نباشند.

ردصلاحیت‌ها باعث کاهش مشارکت می‌شود

نماینده ادوار مجلس بیان کرد: ما کسانی هستیم که فرودهای مختلفی در کنار برخی فرازها دیدیم. اوایل سال ۹۲ شرایط به گونه‌ای بود که به‌دلیل وقایع ۸۸ فکر می‌کردیم آنچه فکر می‌کردیم رخ ندهد. اگر بتوانیم به خوبی حرکت کنیم و اگر تعدادی افراد تایید می‌شدند می‌توانستیم متصور باشیم که اکثریت مجلس را داشته باشیم.

رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: اگر توانستیم اکثریت مجلس را داشته باشیم البته با احتمال کمتر می‌توانیم به خوبی عمل کنیم چون از اختیارات هیات رئیسه مطلعیم، اما اگر نشد و اقلیت شدیم قطعا اقلیت مطالبه‌‎گر و فعال باشیم.

وی اظهار کرد: در خصوص ردصلاحیتها اعتراض خود را اعلام کردیم، چرا که باعث کمتر شدن مشارکت می‌شود.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه  افزود: آقای روحانی نمادی از اعتدال و خدمت در کشور بود؛ از رد صلاحیت او هم متعجب و هم متاسف هستیم. عدم صلاحیتها تاثیر منفی دارد و باعث بی‌انگیزگی عده‌ای خواهد شد‌.

نوبخت ادامه داد: تا اینجایی که باخبرم اعتراض دکتر روحانی متعین در بیانیه‌شان است. بعد ردصلاحیت وی را ملاقات نکردم.

وی گفت: چهار دوره نماینده مردم رشت بودم و از عواطف آن‌ها با آن رای کم نظیر باخبرم. من با مردم گیلان و رشت رابطه عاطفی دارم و قابل پیش بینی بود مورد مطالبه مردم رشت قرار بگیرم؛ میگویند که چرا وقتی به مجلس بروی چرا از شهر خود نروی؟ از بیستم اعلام شد که می‌توان تغییر حوزه داد.

نوبخت اظهار کرد: بیش از آنکه دولتی باشم مجلسی هستم چون دو دوره در دولت بودم و چهار دوره در مجلس بودم. اگر افراد منطقی در مجلس باشند می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشند بنابراین نباید مایوس باشیم و ما می‌خواهیم از ملت دفاع کنیم و روش دفاع ما مدنی است.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: در شورای مرکزی و دفتر سیاسی ما نظرهای متعددی وجود دارد و شاید کسی انصراف بنده را مطرح کرده، اما مرام حزب این است هر کجا که حزب نماینده دارد در انتخابات حضور یابد.

سرلیست انتخاب نشده است

نوبخت افزود: نه تنها برای تهران بلکه استانها جمع بندی ما تا ۱۹ بهمن متوقف است؛ برای سرلیستی هر کس مناسبتر باشد سرلیست می‌شود.

وی گفت: خانم داداندیش رئیس سازمان زنان حزب تاییدصلاحیت شد و باید بتوانیم افراد اثرگذار را در مجلس داشته باشیم.

نوبخت اظهار کرد: بیش از آنکه دولتی باشم مجلسی هستم، چون دو دوره در دولت بودم و چهار دوره در مجلس بودم. اگر افراد منطقی در مجلس باشند می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشند بنابراین نباید مایوس باشیم و ما می‌خواهیم از ملت دفاع کنیم و روش دفاع ما مدنی است.

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: اصلاحات یک جبهه است و اعتدال و توسعه یک حزب مستقل است، اما برخی اخباری که داریم تنوع نگاه است و با برخی اصلاح‌طلبان هماهنگ هستیم لذا باید تلاش کنیم مشارکت را نه صرفا برای جریان فکری بدانیم، چون تردید نداریم همه بیایند با شانس برای وارد شدن به مجلس بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: حزب اعتدال و توسعه نگاهی به قدرت ملی دارد. در ادواری که با کشور‌های دیگر مذاکره می‌کردیم با رای ۲۴ میلیونی مذاکره می‌کردیم لذا طرف مقابل با نگاهی دیگر مذاکره می‌کرد و اگر پشتیبانی ملی باشد باید تحریم را تمام کنیم. ما می‌دانستیم تحریم چه محدودیتی دارد لذا نیازمندیم یک مشارکت قوی در انتخابات باشد لذا این مشارکت برای ما مهم است.

وی درباره تأثیر ردصلاحیت روحانی در انتخابات خبرگان، تصریح کرد: شاید این کار موجب کاهش مشارکت شود شاید هم مثل انتخابات ۹۲ که آقای هاشمی ردصلاحیت و آقای روحانی انتخاب شد، شاید با ردصلاحیت شدن روحانی شاهد شگفتی در این انتخابات باشیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: منطقی است حزبی که نیروی تایید صلاحیت شده ندارد با انگیزه در انتخابات شرکت نکند، اما برخی احزاب نگاه صفر و صدی ندارند. برخی احزاب هم اصلا حضور ندارند. امیدوارم شورای نگهبان احزابی که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند را در قبال احزابی که شرکت نکرده‌اند، شرمنده نکند. ۱۵ نفر از کادر اصلی اعتدال و توسعه در تهران ثبت نام کردند که تا الآن ۶ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص کارنامه دولت قبلی در خصوص حقوق کارکنان دولت، بیان کرد: در تمام سال‌های دولت یازدهم و اول دوازدهم، رشد حقوق کارکنان دولت بیش از نرخ تورم بود. در سال ۹۵ و ۹۶ که تورم تک رقمی بود، افرایش حقوق دو رقمی بود. از سال ۹۷شوک تحریمی در اقتصاد خود را نشان داد. در سال ۹۸، ۵۰ درصد فوق العاده شغل شاغلین را افزایش دادیم. ما طبق قانون پرداخت‌ها را انجام دادیم. در دوره خود از اختیارات قانونی خود استفاده کردیم، ولی در دولت سیزدهم این‌گونه نبود، زیرا فکر می‌کرد از استقراض از بانک مرکزی جلوگیری می‌کند و با کاهش نقدینگی، تورم را کاهش خواهد داد، اما آیا تورم کاهش یافت؟ دولت فعلی گفت دولت قبلی برای ما با فروش اوراق، بدهی به جا گذاشته‌اید، اما دولت فعلی هم همین کار را کرد. این بدهی برای دولت چهاردهم باقی می‌ماند.

نوبخت با بیان این‌که «ما همیشه زیر سقف بودجه پرداخت می‌کردیم»، افزود: ما ادعا نداشتیم با ادامه تحریم رفاه و توسعه تامین می‌شود. دو سال سکوت کردیم، آیا مشکلات حل شد؟

وی تاکید کرد: با تشکیل فراکسیون بازنشستگان مطالبات آن‌ها را به جد دنبال می‌کنیم. تلاش می‌کنیم با سایر تشکل‌های صنفی هماهنگ باشیم و مطالبات آن‌ها را پیگیری کنیم. سیاست ما کاهش نارضایتی‌های مردم خواهد بود.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به آمار‌های رشد نقدینگی در دولت سیزدهم گفت: ما می‌دانیم ریشه این مسائل، چیز دیگری است و بابت این افزایش متأسفیم و با این دوستان همدریدم. آرزو می‌کنیم دولت بتواند نقدینگی را مهار و رشد پایه پولی را متوقف کند. نباید این مسائل را گردن دولت دیگری انداخت. الان ناترازی بانک‌ها وجود دارد. ضریب فزاینده در این دولت کنترل شد، اما پایه پولی بالا رفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
مجلس خبرگان علت رد صلاحیت افراد به کاندیداهایی که رد شدن میگه ... به همه شون .. بدون استثناء
خود شورای نگهبان اجازه گفتن علنی رو نداره
ولی خود افراد میتونن بگن چرا رد شدن

به این رد صلاحیت شده ها بگید علت رد شدنشون رو بگن
البته اگر جرات دارن

پس مغلطه نکنن .... افکار عمومی و مردمی رو ابله فرض نکنن

درباره روحانی هم همه میدونن چه خبر بوده ، هست و خواهد بود
بهتر بشینه سر جاش
همون ۸ سال مملکت دستش بود کافیه
روحانی هم موارد رد صلاحیتش رو به مردم بگه اگر راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بادلارشصت هزار تومانی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
آقای نوبخت هنوز هم دروغ میگویید؟
گفتیم شاید زمان شما را متنبه کند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر انگلیس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
تنها نکته ی مثبت اقای روحانی خوشتیپ بودنش و خنده رو شاد شنگول بودنش بود همیشه در حال خندیدن و شوخی بودن
البته در دوره ای دوم که وضعیت خراب بود همش میخندید چقد حرص میخوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
لطفا با منطق پیش برید ،ما رأی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
از طرف خودت حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
یه عده هم دوست دار بازیگران و خوانندگان هستند . لطفا اونهارو هم تایید صلاحیت کنید یه کم مشارکت بره بالا!؟!
آخه آمار مشارکت چه دردی از مردم دوا میکنه؟؟
عمل کنید تا حرف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
فقط نخبه های علمی که هم نخبه اند و هم تئوریسین و مردمی ، هم بی آلایش و ساده زیست

بله ما اینطور افرادی را می خوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
صد رحمت به روحانی تازه روحانی پشتبانی حکومت نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
رئیسی از روحانی بهتر است
احمدی نژاد از رئیسی بهتر بود
اقای خاتمی از احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
فقط احمدی نژاد در حد یک رییس جمهور بود و بس

دقیقا مانند ماهاتیر محمد ایران را به سمت توسعه پیش می برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
خاتمی کجاش خوب بود بی حجابی فرزند کم تر زندگی بهتر اورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
هر دوره رئیس جمهور قبلی بهتر هست اين چه سیاست هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
قانون‌ برای‌ همه‌ است‌،دزد،کلاه‌بردار،خائن،قاتل،
باید محاکمه‌ شود،قبول‌داریدیانه؟؟؟
روحانی‌و ..... بایدمحاکه‌می‌شدن‌،
چرا اینکار انجام نشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
عملکرد روحانی در دوره اول فقط خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
حیف از این میکروفن هاست واقعآ که در اختیار این گذاشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
به فلانی گفتند شاهدت کیه گفت دمم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
بیچاره معتدل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
اینها کلمه ها رو هم مورد سوء استفاده قرار می دهند. اگر شما معتدل هستید پس معنی معتدل چیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
جناب آقای نوبخت کسی که صبح جمعه مثل بقیه متوجه بشود بنزین گران شده نماد خواب است نه نماد اعتدال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
هم ضربه به اعتماد به نظام و مردم شد و هم به خودش
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۳:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
چندتارئیسی بایدسالهاتلاش کنندتاشایدبتوانندچاه هایی که روحانی برای اقتصادوامنیت ایران کندراپرکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
میشه لطفا سعی نکنید همینطوری راضی تریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
ما ڔأی می دهیم چون ایرانی هستیم
-
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
ملت نه حسن روحانی ها دلخوش دارند و نه از رییسی ها چونکه هردو نمونه بارز هرچی بیشتر مشکلات بر ملت هستند
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۱۳:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
از مانند روحانیی،باید مانند نوبختی دفاع کنه!انصافا ب هم میاین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
اگه روحانی نمار خدمته و اعتداله پس غرب زده کیه غرب ترسیده کیه به غرب واداده کیه
شایدم نماد وابستگی و خدمت به آمریکاییها از نوع معتدلشه
Iran (Islamic Republic of)
پارسا کریمی
۱۳:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
الله اکبر از این همه رو که این موجود نماد اعتدال و خدمت باشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۱۳:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
آقای محترم!!!!!اصلا شورای نگهبان بد،آقای روحانی نامه ای رو ک دلایل رد صلاحیتش بوده رو تو کانالها منتشر کنه،اگر دلایل بی منطق بود،خودم و همه مردم میایم پشتش!!!!آقای نوبخت یکبارهم ک شده با مردم صادق باشین،شاید خوشتون اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
بدبختی عظمی مردم ایران با آمدن رییسی شروع شد. قبلا اینقدر بدبخت نشده بودند. صد رحمت به روحانی. پراید 350ملیون؟!!!!1
Iran (Islamic Republic of)
خراجی
۱۳:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
حاصل خرابکاری هشت سال دوران ایشان بود که الآن دولت رئیسی دارن فقط بدهکاری دولت قبل را پرداخت میکند انتقاد درست بکنید نه احساسی ...
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۸:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
همیشه اینطوریه جدیده میندازه گردن قبلیه، شما زیاد جدی نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
ببین ریسی چه که ما میگیم خدا پدر روحانی بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
تو میگی! ما نمیگیم.
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۱۳:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
من یک خوبی از رییسی میگم،تو هم یک خوبی از روحانی،ی بدی از رییسی میگم تو از روحانی!۱ماهی۲ملیون تومن با یارانه ب سبد کالام اضافه کرد۲رییس دلار ۲۷تومنی رو دو برابر کرد!روحانی دلار۴تومن رو ۷برابر کرد!اگه رییسی رو مقایسه میکنی با ی آدم درستی مقایسه کن ک بگیم راست میگی،ن با روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
دقیقا لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
نماد اعتدال و خدمت ایشان را در خیلی از موضوعات کاملا درک کردیم مخصوصا در بورس و رونق اقتصادی و برجام و ........ .........
پرروهای کهکشانی واقعا خجالت نمی کشید ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
کاری به روحانی نداریم ولی رییسی چیکار کرده جز سفره ملت کوچیک شده مگه نگفت بورس را حل میکنم تورم تک رقمی میکنم کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
واژه اعتدال اگر می‌توانست از تو و شیخ حسن شکایت کیفری می‌کرد. چی میگی برا خودت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
دستاورد های جناب روحانی را مرور می‌کنیم؛ بورس، خودرو، دلار، تورم، بالارفتن لحظه ای قیمت‌ها، ترور بهترین نیروهای ایران، جاسوس پروری، رانت، دزدی، پارتی بازی، اختلاس دولت مردان و اقوام نزدیکشون، تعطیلی سیاست خارجی و چسبیدن به غرب وحشی، عدم کفایت در کرونا، عدم فروش نفت، بنزین هواپیما به ظریف هم ندادند، نفوز در دولت وووووو وبازم بگم یا بسه برات
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
همه شون در رنج و مصائب مردم شریک و سهیمند . بهتر و بدتر ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
بزار تو نمودار گفته که اعتدال چند سال دیگه چک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
یکیش هم تحمل خسارت و فشار مالی و روانی این رفتارها بر مردم و مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
جناب نوبخت این نظر شخصی شماست نظر ملت نظر تمثیلی آنست که به روباه گفتند شاهدت کیست ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
پررویی نجومی که میگن یعنی شما اصلاحاتیا. خجالت نمی‌کشید راست راست توچشم این مردم نگاه می‌کند. شرف هم خوب چیزیه. خود تو یادته 8سال تمام با اون همه فشار تورم کلا با پوزخند میگفتی 45500یارانه نوش جونتون...
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
اقتصاد مردم درست بشه پای صندوق رای بیشتر می‌روند. ۸سال شما وامثال روحانی درراس بودید چکا رکردید دوباره دنبال ریاست هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
یا معنی اعتدال و خدمت رو نمیدونند یا روحانی رو با کس دیگه اشتباه گرفتند. بی‌زحمت سه تا از خدمت‌هایی که ایشون کردند رو نام‌ببرید البته خدمت به نفع عموم مردم مخصوصا قشر ضعیف.... اگر خدمت به فرد دیگری مدنظرتون هست نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روحانی نماد بدبختی و تلخندهای به این بدبختی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
تو برو عزا بگیر که یارانه ۶۰ تومنی شده ۳۰۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
۲۰ میلیون تو بورس من کارمند رو ضرر زدید بماند میلیاردیها وباز ضعیفتر از ما رو به خاک سیاه نخوندین چه تعریف از خودتون میکنید علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
شمای کارمند رو کی مجبور کرد بیای توی بازار مالی پر ریسکی که علمش رو و تخصصش رو نداری؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
آقای نوبخت وقتی مردم همه چیزو با چشم خود دیده اند وفهمیده اند لطفا به فهم وشعور ملت غیور ایران توهین نکنید جانه زنی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
چی گفتی؟
نماد اعتدال خنده داره آره معتدل وریلکس داشتین کشور رو تقدیم جاسوس‌ها وبیگانگلن می‌کردید چه مضحک جنابعالی هم همه روز گریه میکردی پول واسه ۴۵ هزارتومان یارانه نداریم وهر روز تو سر ملت واسه ۴۵ تومان میزدی وملت رو تحقیر وکوچک میکردی چی میگی جناب نماینده شما حتی به ۲۴۰۰ تا رای آمد رد صلاحیت همونجا شدین دیگه انقدر از آن جناب تعریف نکنید ملت جواب دادن .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
پس با این حساب تعریف ما از اعتدال و خدمت تا حالا اشتباه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روحانی قلب من هست یک شهروند به هرکی هم برمیخوره. به درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
هر کسی باباش قلبشه حتی اگه خوب نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
انفاقا رد صلاحیت روحانی باعث شد دلم برای رای گیری قرص تر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
این ادمی که اینجا یکتنه همه کامنتها را گذاشته و بعد مثبت داده و اینقدر به روحانی اهانت کرده و دروغ و دونگ بسته باید بدونه که ؛
اولا. هیچ خدا و دین و ایمانی ندارد
ثانیا هیچ انصافی ندارد
ثالثا ابرام رئسی تو همین دوسال رکورد گرانی و جنگ و درگیری و اختلاس و رانت بازی را شکنده و مردمو نابود کرده
رابعا اینقدر خودتو پاره نکن مردم دیگه به امثال تو توجهی ندارن چون حنای شما هیچ رنگی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
درود بر شرفت و رحمت بر شیر پاکی که خوردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
تو این کشور همه ی مدیران نماد اعتدال و نماد خدمت به خانواده هایشان هستند
و ما بقی مردم گاو شیرده و سپر بلای این مدیرانند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روحانی نمادی از اعتدال و خدمت در کشور بود/ عدم‌صلاحیتها باعث بی‌انگیزگی عده‌ای خواهد شد‌

مرغ تو قابلمه داره می خنده، قهقهه می زنه، ریسه می ره...
اون همه سکه گرفتند تازه بی انگیزه هم هستند.

حاج قاسم باشی، مرد میدان باشی، در شعب ابیطالب هم باشی بی انگیزگی معنایی ندارد.

پس جوانانی که به علت هزینه های بالای ازدواج که باعث و بانی اش همان فرد رد صلاحیت شده است، چه باید بکنند؟

سیدی که الان رئیس جمهور است داره کارخرابی های دولت قبل را سر و سامان می دهد. انگیزه یعنی همین.
Iraq
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
هشت سال دیگه رئیسی رو رد صلاحیت میکنید شده انگار مد عادت رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد حالا روحانی یعنی چی مثلا اینها همه صلاحیت ریس جمهور شدن هم نداشتن لابد مملکت رو به فنا دادن پس این چند سال درست نیست این کارها با نیروهای انقلابی ایشون درست میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
ملت گفتد اصولگرا و اصلاح طلب فرقی نمیکند چون سیستم از پایه خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
باعث هیچی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
اگر روحانی نماد اعتدال وخدمت بود آمریکاواسرائیل هم نماد حقوق بشرند ،
خدمت از شاسی بلند دربازدید ازکارگران معلوم بود
دوسال کرونا از خانه بیرون نیامد
هشت سال کشور رادرگیر برجام نافرجام کرد
دیگر،،،
صنعت هسته ای را عقب انداخت
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
اولا اگرروحانی سوار بر شاسی بلند از کارگران بازدید کرد همفکران تو شاسی بلند را برای خودشان زیرقیمت کارخانه ازدم قسط گرفتند
دوما شماکه منتقد روحانی هستید بفرمایید دولت مردمی رئیس جمهور مردمی بجز سخت کردن معیشت وسفره کارگران وکارمندان ومردم ایا کار دیگرس صورت داد لطفا توضیح بدهید
سوما برجام اگر نقص داشت اسراییل به امریکا نمیگفت این برجام نسخه اسراییل را پیچیده است وامریکاباید ازبرجام خارج شود که ترامپ هم خارج شد چرا؟ مگرنمیگید برجام به ضررایران تصویب شد پس امریکا حامی برجام ایرانی بود؟
سوما دردوران روحانی کمبود دارو وشیرخشک وگوشت ومرغ داشتیم؟
چهارماصنعت هسته ای کجاش به غقب افتاد؟اگر صنعت هسته ای به عقب افتاد همفکران شما وهم پیمانان شما یعنی روسیه خائن نیروگاههارا تکمیل نمیکند بفهمید چرا نمیخواهید بفهمید هرنجاستی را برای شما تدارک ببینند میگویید مثل هسل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
دستنریزاد گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
آیا کسی از رئیسی بد بنویسه نشر میدید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
۵۰ میلیون سهامدار ومالباخته بورس رای نمیدن مطمن باشید در حق سهامدار نامردی کرده دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
میخای بره بالا رای دادی بخوره تو سرش ریسک کردی دوباره اینجا ریسک برای اوناست که دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
این آقا باید بازداشت میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
تو از روحانی تعریف نکنی پس چه کسی تعریف کند؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
جناب آقای نوبخت منظور شما از نمونه خدمت به مردم همان سوختن سرمایه اندک ما بازنشستگان در بورس کذایی و تعطیلی صنعت هسته ای و هوا فضا و تحقیر ملت ایران نزد کشورهای اروپایی و اطلاع از افزایش قیمت بنزین در صبح جمعه می باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۱۳:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
کو نمونه!؟
Iran (Islamic Republic of)
عباسی کیشی
۱۱:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
لطفا" حرف مفت نزن کدوم خدمت ؟؟؟
8 سال کشور را ویران و داغون کرد و هشت سال به عقب رانده شد کشور عزیزمان هر جا کارخانه ای بود تعطیل کرد و جوانان را بیکار رها کرد آیا نام این کار خدمت هست ؟؟؟
بهتر است قبل از سخن مقداری فکر کنید بعد صحبت و سخنرانی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
تحویل خزانه خالی به دولت بعد خودش نشان از خدمت داشت
دولتی که برای حقوق کارمندان در آخرین ماه خدمتش مانده بود چه کار کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
راست می گه واقعا خدمت کرد منتهی نه به مردم و کشور به جبهه اصلاحات
Iran (Islamic Republic of)
مجید کریمی
۱۲:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
کاش 8سال فقط عقب رانده بود بنظر من 20سال حداقل
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
جناب محمد باقر نوبخت سال هایییی قبل به ما بازنشستگان کمک شاه یانی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
نوبخت فقط مالیات سلبرتیها را قطع کرد
آخرین اخبار