ژاپن متعهد شد ۱۰۶ میلیون دلار به اوکراین کمک کند

ژاپن به دلیل سیاست ضدجنگ خود نمی‌تواند به اوکراین تسلیحات نظامی بدهد، اما درحال تلاش برای بازسازی این کشور است.

ژاپن متعهد شد ۱۵.۸ میلیارد ین (۱۰۶ میلیون دلار) برای بازسازی اوکراین از آسیب‌های جنگی در هفت منطقه، از جمله بازسازی زیرساخت‌ها و پاکسازی مین، کمک کند.
 
روزنامه ژاپن تایمز اعلام کردند که انتظار می‌رود دولت‌های دو کشور بر سر مشارکت ژاپن در بازسازی اوکراین پس از جنگ به توافق برسند و بیش از ۱۰ تفاهم نامه امضا کنند. کنفرانس ژاپن و اوکراین برای ترویج  همکاری در بازسازی اقتصادی که قرار است در ۱۹ فوریه در پایتخت ژاپن، توکیو برگزار شود.

منابع آگاه در این خصوص افزودند که این کمک به مبلغ ۱۵.۸ میلیارد ین برای تامین تجهیزات پاکسازی مین و پل‌های موقت فوری برای تقویت تلاش‌های بازسازی در اوکراین جنگ زده استفاده خواهد شد.
 
ژاپن تایمز ادامه داد: هفت حوزه همکاری شامل توسعه کشاورزی، بهبود وضعیت بشردوستانه، بیوتکنولوژی، توسعه صنعتی، فناوری اطلاعات، تقویت حکومت‌داری و اقدامات مبارزه با فساد است و تفاهم نامه‌های همکاری که در این نشست امضا خواهد شد شامل موارد مربوط به مراقبت‌های پزشکی، امنیت الکترونیک و پروژه‌های نیروگاه بادی است.
 
این منبع ژاپنی اعلام کرد که دو دولت قصد دارند مذاکراتی را برای دستیابی به یک توافق سرمایه گذاری با هدف افزایش مشارکت شرکت‌های ژاپنی در پروژه‌های بازسازی آغاز کنند. ژاپن و اوکراین همچنین قرار است معاهده‌ای را برای حذف مالیات مضاعف بر شرکت‌هایی که در اوکراین تجارت می‌کنند، امضا کنند.
 
کنفرانس توکیو که قرار است قبل از دومین سالگرد جنگ روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه برگزار شود در زمانی اتفاق می‌افتد که نگرانی‌ها در مورد کاهش حمایت نظامی از اوکراین از سوی کشور‌های غربی افزایش یافته است. ژانویه گذشته، توکیو ۳۷ میلیون دلار کمک به صندوق ناتو برای حمایت بیشتر از اوکراین، از جمله سیستم شناسایی هواپیما‌های بدون سرنشین، اعلام کرد، اما ژاپن طبق قانون اساسی صلح‌طلبانه خود نمی‌تواند کمک نظامی کند.
 
ژاپن قصد دارد تعهد خود را به حمایت از اوکراین از طریق همکاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی نشان دهد و از شرکت‌های ژاپنی که تجارت در این کشور راه‌اندازی می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
ای کاش کشور ما هم مثل ژاپن بود یا به جای افغانستان یا عراق که ضربه سختی در جنگ به مازد ژاپن همسایمون بود اون موقعه آرامش داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
ژاپنی های ماهی خوار ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
در حقیقت ۱۰۶ میلیون دلار به آمریکا
آخرین اخبار