فروش ۴ میلیاردی هنر دست بانوان مددجو

فرش دستباف بانوان مددجوی خراسان جنوبی ۴ میلیارد تومان در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش رسید.

 نخعی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: بانوان سرپرست خانوار این نهاد در ۱۰ ماه گذشته ۱۸۷ تخته با متراژ ۸۸۵ متر مربع فرش دستباف تولید کردند.

او با بیان اینکه استعداد سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها بصورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط این نهاد، طرح راه اندازی می‌شود.

نخعی بیان کرد: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهانه و به طور منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی زیرپوشش این نهاد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود، اظهار کرد: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تامین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش و برگزاری کلاس‌های آموزشی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار