بلومبرگ:

روز‌های آلمان به عنوان یک قدرت صنعتی به شماره افتاده است

علائم فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد آلمان به زودی موقعیت خود را به عنوان یک کشور صنعتی بزرگ در جهان از دست خواهد داد.

بلومبرگ در مطلبی نوشت: «ایالات متحده از اروپا رویگردان شده و به دنبال رقابت با متحدان فراآتلانتیک خود است. چین در حال تبدیل شدن به یک رقیب جدی‌تر است. روند توقف واردات مقادیر زیادی گاز طبیعی ارزان روسیه ضربه مهلکی به بسیاری از تولیدکنندگان در آلمان بوده است.»

طبق این گزارش، آلمان علاوه بر عوامل خارجی مانند تحریم انرژی روسیه و رویگردانی آمریکا از اروپا، مشکلات داخلی زیادی از جمله کمبود سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و پیری نیروی کار را تجربه می‌کند که وضعیت صنعت را در این کشور بدتر می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قدیمی‌ترین کارخانه‌ها و شرکت‌ها در آلمان در‌های خود را می‌بندند و در حال تعطیل شدن هستند.

پیشتر، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان ضمن اذعان به بحران در اقتصاد این کشور گفت: ما دیگر قادر به رقابت نیستیم.

رئیس دفتر نمایندگی میشلن در شمال اروپا اظهار داشت که آلمان ممکن است به دلیل کاهش رقابت پذیری بخش صنعت ملی، سقوط کند.

پیش از این، روبرت هابک، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان گفته بود که خزانه داری آلمان به دلیل هزینه‌های مربوط به حمایت از اوکراین، بودجه کافی دریافت نمی‌کند. او اعتراف کرد که اقتصاد آلمان به دلیل کنار گذاشتن گاز روسیه مزیت رقابتی خود را از دست داده است.

لیندنر گفت: ما دیگر رقابتی نیستیم، فقیرتر هستیم، زیرا رشد اقتصادی نداریم. 

طبق پیش بینی‌ها تولید ناخالص داخلی آلمان در سال جاری میلادی تنها ۰.۳ درصد رشد خواهد کرد. مقامات آلمان پس از ناکامی این کشور در بهبود وضعیت همه گیری کرونا، تاثیر تحریم‌ها علیه روسیه بر اروپا، ارسال میلیارد‌ها دلار به اوکراین و کنار گذاشتن واردات گاز روسیه، تمام امید خود را برای بهبود تولید ناخالص داخلی از دست داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار