بهره مندی ۱۸ هزار نفر از خدمات درمانی بیمارستان بنت الهدی بجنورد

سرپرست بیمارستان بنت الهدی بجنورد از ارائه خدمت به ۱۸ هزار و ۱۴۷ نفر در ۱۰ ماه امسال در بیمارستان بنت الهدی بجنورد خبر داد.

 صدیقه تقدیسی گفت: مراجعان خدمات را با تعرفه دولتی از بخش‌های بستری، پرناتالوژی و ناباروری دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۴۹۲ بیمار از خدمات بخش بستری در این بازه زمانی بهره‌مند شده اند، افزود: در این مدت ۵ هزار و ۵۹۴ زایمان در این بیمارستان انجام شده که ۳ هزار و ۴۰۴ مورد از آن‌ها طبیعی بوده است. 
وی با بیان اینکه با احتساب تولد‌های چندقلوزایی، ۵ هزار و ۶۶۵ تولد زنده در این مدت ثبت شده است، گفت: ۲ هزار و ۶۸۲ مورد از نوزادان متولدشده دختر، و ۲ هزار و ۹۸۳ نوزاد نیز پسر بوده اند. 
دکتر تقدیسی با بیان اینکه بخش پریناتالوژی این بیمارستان نیز همراه با کادر مامایی مجرب فعال است، عنوان کرد: مراقبت از مادران باردار مبتلا به دیابت بارداری، فشارخون بارداری، پیلونفریت، کیسه آب پاره، درد‌های زودرس زایمان، داشتن تهوع و استفراغ بارداری، خونریزی و .. در این بخش انجام می‌شود.
سرپرست بیمارستان بنت الهدی بجنورد ادامه داد: در این بخش مادرا ن بارداری که در شرایط پر خطر قرار دارند، برای کنترل مشکلات پزشکی و جلوگیری از مرگ و میر و عوارض مادری و جنینی، بستری می‌شوند که امسال ۵۳۴ نفر از خدمات این بخش بهره‌مند شده اند. 
وی با بیان اینکه خدمات ناباروری سطح دو و سه نیز در این بیمارستان برای مراجعان و زوج‌های نابارور زیر نظر فوق تخصص ناباروری ارائه می‌شود، گفت: در بازه زمانی اعلام شده ۵ هزار و ۱۲۱ نفر به این مرکز مراجعه کرده که ۴۸ نفر از مراجعان از خدمات IVF، ۹۰ نفر از خدمات IUI، و ۳۰۹ نفر نیز از خدمات IO، بهره‌مند شدند.

برچسب ها: نوزاد ، تولد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.