رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

در دولت سیزدهم نسخه‌های کتاب ۲۳ درصد و اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری با ۱۰ درصد افزایش یافت.

احمد فرهادی بابادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از افزایش یک هزار مترمربعی فضا‌های کتابخانه‌ای استان در دوسال اخیر خبر داد و گفت: به همت دولت سیزدهم در حال حاضر مساحت کل کتابخانه‌های استان به ۳۵ هزار مترمربع رسیده است.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم مجموع فضای کتابخانه‌ای استان ۳۴ هزار مترمربع و این عدد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پنج هزار و ۳۹۰ مترمربع بود.

فرهادی بابادی از افزایش ۲۳ درصدی نسخه‌های کتاب و رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: نسخه‌های کتاب در ابتدای دولت سیزدهم ۸۴ هزار و ۵۶۱ نسخه و اعضای فعال ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر بود که این شاخص‌ها در دولت سیزدهم به یک میلیون و ۳۸ هزار و ۳۲۸ نسخه و ۴۲ هزار و ۵۶۲ عضو فعال افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تا پایان دولت قبل ۵۵ کتابخانه عمومی در استان فعال بود که این تعداد به همت دولت سیزدهم در حال حاضر به ۶۱ باب رسیده است.

وی با بیان اینکه مجموع امانت منابع کتابخانه‌ای استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۷۶۴ نسخه کتاب بوده است، اظهار کرد: این شاخص نسبت به مدت مشابه دولت قبل ۲۳ درصد افزایش یافته است.

فرهادی با بیان اینکه قبل از دولت سیزدهم سالن‌های مطالعه خصوصی (VIP) در استان وجود نداشت، افزود: این در حالی است که هم‌اکنون در شهرستان شهرکرد چهار سالن مطالعه مجوزدار شامل خانه کنکور ویژه برادران و سالن‌های هفشجان ویژه خواهران فعال است و ۲ سالن نیز در شهرستان بروجن سالن‌های مجوزدار مطالعه ویژه خواهران است.
وی از رشد ۶۰ درصدی برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت ۲۳ هزار و ۱۹۰ برنامه فرهنگی ویژه اقشار مختلف و متناسب با گروه‌های مختلف سنی در استان برگزار شد که در مقایسه با مدت مشابه در دولت قبل از رشد ۶۰ درصدی برخوردار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار