افزایش بیش از ۵ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت تجاری آمریکا

میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا شاهد افزایش ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای بوده است.

آمریکا بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان محسوب می‌شود. از این رو، بازار انرژی به شدت به میزان مصرف در ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان حساس بوده و نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهد. 

به گزارش تله تریدر، اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) در گزارش جدید خود از افزایش ذخایر تجاری نفت خام این کشور خبر داد. 

در این گزارش آمده است: ذخایر نفت خام تجاری بدون احتساب ذخایر استراتژیک نفت، در هفته منتهی به دوم فوریه با ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش، به ۴۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید. با این حال، میزان ذخایر فعلی نفت خام تجاری کشور اکنون ۴ درصد کمتر از میانگین پنج ساله در این برهه زمانی است. 

این گزارش در ادامه با اشاره به فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا، می‌افزاید: میانگین ورودی پالایشگاه‌های نفت خام آمریکا در همین بازه زمانی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بوده است که ۹ هزار بشکه کمتر از میانگین هفته قبل است. 

همچنین پالایشگاه‌های آمریکا طی این بازه زمانی با ۸۲ درصد ظرفیت عملیاتی خود کار کرده‌اند و میزان تولید بنزین با روندی نزولی به ۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. 

میانگین واردات نفت خام آمریکا در همین بازه زمانی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز بوده است که یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رشد داشته است. 

به طور متعارف ماه‌های جولای، اوت و اوایل سپتامبر ماه‌های مسافرت در آمریکا محسوب می‌شود و اکنون به دلیل جبهه هوای سرد در نیمکره شمالی، پالایشگاه‌های ایالات متحده فعالیت‌های تولید بنزین خود را کاهش داده و مشغول انجام تعمیرات برای آمادگی تولید بیشتر در تابستان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار