امکان استقرار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی زنجان فراهم می‌شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان گفت: صنایع تا رده سه امکان استقرار در منطقه ویژه اقتصادی زنجان را دارند که با پیگیری انجام شده این سطح به رده چهار افزوده می‌شود.

مهدی ثقفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان، گفت: مطالعات تهیه طرح جامع منطقه منطقه ویژه اقتصادی زنجان در حال انجام است و رویکرد ما در این خصوص استفاده از توان و ظرفیت داخل استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ملاحظات محیط زیستی مبنای استقرار صنایع در این منطقه است که با توجه به این موضوع، واحدهای تولیدی و صنعتی دانش‌بنیان در اولویت استقرار قرار دارند.

ثقفی افزود: مناطق ویژه اقتصادی چون از حقوق و عوارض گمرکی معاف هستند قیمت تولید کالا در آنها مناسبتر و معمولا قیمت تمام شده تولید در آنها ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به بیرون، پایینتر است، از این رو تولیدات آنها امکان رقابت پذیری بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین شرکت و واحد تولیدی از داخل و خارج استان متقاضی استقرار در منطقه ویژه اقتصادی زنجان شده اند، گفت: عملیات لکه گذاری برای استقرار صنایع با ملاحظات محیط زیستی در این محدوده در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: حدود ۷۵ درصد مصرف انرژی برق توزیعی در این استان مربوط به بخش مولد بوده که از این میزان سهم صنعت بیش از ۵۰ درصد و سهم کشاورزی نیز بیش از ۲۰ درصد است.

پیام جوادی به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی زنجان اشاره کرد و افزود: اگر شرایط تولید و کار در استان با راه اندازی این منطقه ایجاد شود عموم مردم از مزایای آن منتفع می شوند.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق زنجان بیش از ۵۱۳ مشترک در استان دارد، اظهار کرد: این شرکت در شاخص هایی همچون کنترل اوج بار، کمترین تلفات برق با ۶.۹ درصد و مولد بودن انرژی عرضه شده به مشترکان جزو پنج شرکت موفق بین ۳۹ شرکت فعال در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.