فلسطین: اسرائیل وجوه مالیاتی را به نروژ منتقل نکرد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از خودداری تل آویو برای انتقال وجوه مالیاتی به اسلو خبر داد.

پس از حمله هفتم اکتبر جنبش مقاومت فلسطین (حماس) علیه دشمن صهیونیستی که باعث وارد آوردن دردناکترین ضربات به پیکره اسرائیل از زمان تاسیس این رژیم جعلی شد، تل آویو تمامی تلاش خود را برای آسیب رساندن به فلسطینیان انجام داد. قطع ارسال وجوه دریافتی حاصل از مالیات به تشکیلات خودگردان فلسطین یکی از این موارد است. 

به گزارش الجزیره، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) اعلام کرد برخلاف تعهدها، اسرائیل بدهی‌های قبلی وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین را به نروژ منتقل نکرده است. 

براساس توافقی که در ۲۱ ژانویه انجام شده بود، رژیم صهیونیستی طرحی را برای انتقال پول وجوه مالیاتی که از طرف تشکیلات خودگردان اخذ شده بود را به نروژ تصویب کرد. قرار بود براساس توافق صورت گرفته، اسلو این پول را به تشکیلات خودگردان بازگرداند. 

اشتیه در نشست هیات دولت فلسطین تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که اسرائیل از انتقال این پول به نروژ خودداری کرده است. در حقیقت، اسلو به عنوان میانجیگر مشکل را حل نکرد. 

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مشکلات و کاهش بودجه، تشکیلات خودگردان فلسطین طی دو روز آینده حقوق کارکنان خدمات شهری را پرداخت خواهد کرد. 

طی سالیان گذشته، تشکیلات خودگردان فلسطین مجبور شده بود دستمزد کارکنانش را به دلیل کسورات اسراییل و مالیات‌های کسر شده از سوی این رژیم، کاهش دهد. تل آویو اکنون می‌کوشد با دست گذاشتن بر روی منابع مالی تشکیلات خودگردان، مدیریت فلسطینیان در کرانه باختری را زیر سوال ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار