احیای ۱۲۸ واحد تولیدی راکد در استان قزوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: از ابتدای امسال ۱۲۸ واحد تولیدی راکد با اشتغال ۳ هزار و ۵۹۳ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین در نشست تبیین دستاورد‌های اقتصادی دولت گفت: از ابتدای امسال ۱۲۸ واحد تولیدی راکد با اشتغال ۳هزار و ۵۹۳ واحد به چرخه تولید بازگشتند و ۷۳واحد از تملک بانک‌ها خارج شدند.

وی اضافه کرد: استان قزوین در صنایع مختلف نقش حیاتی دارد، در حوزه مواد شوینده مایع در کشور ما رتبه اول تولید را داریم و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد شوینده کشور در استان قزوین تولید می‌شود.

رحمانی بیان کرد: در ثبت میزان تعهد اشتغال استان قزوین رتبه اول کشور را کسب کرده است، بر همین اساس نرخ بیکاری استان در پاییز امسال، ۶ و دو دهم درصد است این در حالی است که این میزان در سال ۱۳۹٠، دوازده و پنج دهم درصد بوده است.

وی گفت: با این روند در آینده با مشکل نیروی انسانی روبه‌رو خواهیم شد همانطور که هم اکنون در برخی از شهرستان‌ها به نیروی کار ساده و ماهر نیازمندیم، اما تقاضایی وجود ندارد.

رحمانی در ادامه با اشاره به افزایش بی سابقه بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان قزوین بیان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی در شهریور ماه سال۱۴٠٠؛ ۲۴۳ هزار و ۶۴۸ نفر بود که این میزان در آبان ۱۴٠۲ با ۱۴ درصد افزایش به ۲۲۷ هزار و ۵۵۵ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: ۹۴۱ واحد تولیدی استان در سه بخش صنعت، کشاوری و خدمات پیشرفت فیزیکی بالای ۲٠ درصد دارند، پیش‌بینی می‌شود با ساخت این واحد‌ها ۴۲ هزار و ۸۵٠ شغل جدید ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری با اشاره به سهولت دریافت تسهیلات در قزوین، افزود: تسهیلات مربوط به مصوبات سفر رییس جمهور ۸۰ درصد پرداخت شده است و ۲۰ درصد هم در حال تشکیل پرونده و مرحله پرداخت قرار دارد.

وی افزود: در حوزه تسهیلات ازدواج هم از ۶ ماهه دوم سال ۱۴٠٠ تا کنون ۴۱هزار و ۳۲۴ مورد تسهیلات به میزان ۵۲هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گفته رحمانی، همچنین در حوزه فرزندآوری از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۱ هزار و ۳۸۶ نفر این تسهیلات را دریافت کردند؛ بیش از ۹٠ درصد از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداحت شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه اقلام خوراکی و آشامیدنی نرخ تورم در استان پایین‌تر از نرخ تورم کشوری است؛ همچنین در حوزه کالا برگ الکترونیکی استان قزوین از نظر میزان تراکنش خرید بعد از استان‌های تهران و مشهد رتبه سوم کشوری را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین با اشاره به رشد ۷۵ درصدی شرکت‌های دانش بنیان گفت: پارک علم و فناوری استان از رتبه ۱۲ به هشت ارتقا یافته و از سطح ۳ به ۲ تغییر یافته؛ در همین راستا نیز برج فناوری در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار