در دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح شد؛

نقش راهبردی نیروی دریایی ارتش در توسعه اقتصاد دریامحور

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: نقش نیروی دریایی در تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه اقتصاد دریامحور، راهبردی و غیرقابل انکاراست.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان یگان‌های نیروی دریایی استان در رشت با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برنامه ریزی و تلاش مجدانه برای بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور تأکید کرد.

او با قدردانی از تلاش‌های خستگی ناپذیر مجموع نیرو‌های فعال در عرصه دفاع از مرز‌های آبی کشور و جولان یگان‌های دریایی در اقیانوس‌ها و آب‌های آزاد و حفاظت از کشتی‌های تجاری گفت: امروز حضور مقتدرانه ناوشکن‌ها و شناور‌های نیروی دریایی در اقصی نقاط عالم در بستر درایت و شجاعت جوانان متعهد و شجاع این سرزمین، مایه آرامش در عرصه دریا و کنترل و دفع هرگونه تهدید و ناامنی برای صادرات کشور و تجارت بین الملل شده است.

امام جمعه رشت همچنین، تهدیدات ناشی از آلودگی‌های محیط زیستی را یکی از معضلات آبراهه‌ها و دریا‌های آزاد اعلام کرد و افزود: نیروی دریایی با تمرکز بر تهدیدات احتمالی این حوزه می‌تواند زمینه مواجهه به موقع و کارشناسانه با انواع آلاینده‌ها را نه تنها در حوزه آب‌های سرزمینی، بلکه در آب‌های آزاد را فراهم کند.

رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران با چند کشور در اقیانوس هند

امیردریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این دیدار در گزارشی روند مأموریت‌های ناوشکن‌ها و شناور‌های این نیرو در دریا‌های آزاد و آب‌های بین المللی را تشریح کرد.

او گفت: از سال ۱۳۸۸ تاکنون حدود ۷ هزار مأموریت بین المللی با هدف اسکورت کشتی‌های تجاری از سوی یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش انجام شده که از این تعداد، تنها حدود ۲۰۰ مورد به درگیری با دزدان دریایی و تهدیدات موجود در حوزه دریانوردی منجر شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران با چند کشور دوست خارجی در اقیانوس هند خبر داد و افزود: قرار است این رزمایش، اسفند ماه امسال برگزار شود و تاکنون مشارکت کشور‌های روسیه، چین و آفریقای جنوبی در این رزمایش قطعی شده و کشور‌های دیگری هم با اعزام ناظر نظامی در آن شرکت خواهند کرد.

منبع: صداوسیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.