مشکل آب آشامیدنی ۷۵ روستای چگنی لرستان برطرف شد

مدیر شرکت آب و فاضلاب چگنی گفت: مشکل آب آشامیدنی ۷۵ روستای این شهرستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برطرف شده است.

فرزاد قلاوندی اظهار کرد: در این راستا حفر هشت حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق جهت آبرسانی به روستاهای مشکل دار در دستور کار قرار گرفت و ۱۱ باب مخزن ایجاد شد که در مجموع برای رفع مشکل آبی این روستاها بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش حفر چاه ها بیان کرد: حفر چاه نیمه عمیق در روستاهای چم دانه، رمضان آباد، خاطره مجتمع قاسمعلی در روستای دوش برآفتاب صورت گرفته همچنین حفاری ۲ حلقه چاه آهکی عمیق در مجتمع سرزمان و مجتمع بزآب در عمق ۲۵۰ متر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات آبرسانی به روستاها فاصله زیاد مخازن و ایستگاه پمپاژ می باشد عنوان کرد: این فاصله زیاد عملا امکان سیم کشی را غیرممکن کرده بود که با نصب دستگاه های تله متری روی مخازن آب شهرستان بدون محدودیت مسافت، ارتباط بین مخزن و ایستگاه پمپاژ فراهم شد.

قلاوندی تصریح کرد: برای رفع مشکل آب روستاهای مذکور در مجموع ۶۵ کیلومترخطوط انتقال و شبکه توزیع آب شامل خطوط مجتمع بزآب، نرگسه، غلامان، قاسمعلی میشکر ایجاد همچنین برای روستای چم چره یک حلقه چاه در عمق ۱۲ متر و یک حلقه چاه کمکی عمیق نیز برای مجتمع چم دیوان در عمق ۲۵۰ مترحفر شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان چگنی با اشاره به احداث ۱۱ باب مخزن در روستاهای شهرستان و شهر چم پلک به حجم ۲ هزار متر مکعب افزود: مخزن شهر چم پلک به تنهایی ۵۰۰ مترمکعب بوده است.

قلاوندی یادآور شد: همچنین اجرای خط انتقال مجتمع سرزمان به طول پنج کیلومتر، خط انتقال سراب دوره به طول ۷۰۰ متر، شبکه داخلی روستای تاف تافینه به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و اصلاح خط انتقال روستای ژریژبان به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر اجرا شد.

شهرستان چگنی بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۲ درصد آنها ساکن روستا هستند و تاکنون ۱۰ هزار مشترک آب در این شهرستان واگذار شده است.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.