کولاک شدید برف در محور‌های مواصلاتی کردستان / راه ارتباطی ۵۰۵ روستا مسدود است + فیلم

معاون راهداری کردستان گفت: با توجه به شرایط جوی و کولاک برف، در حال حاضر تردد در گردنه‌های استان و برخی از محور‌های اصلی با فقط زنجیر چرخ امکان پذیر است.

صلاح الدین محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس پایش دوربین‌های نظارت تصویری مرکز در حال حاضر در محور‌های سنندج - همدان، مریوان - سقز، دیواندره - بیجار، دیواندره - سقز، بانه - سقز و سنندج - مریوان شاهد بارش برف و مه گرفتگی  هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با تأکید بر اینکه جاده‌های استان در سطح گردنه‌ها و ارتفاعات بدلیل برودت هوا لغزنده است، گفت: تردد در محور‌های یاد شده و گردنه‌ها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی از انسداد راه ارتباطی ۵۰۵ روستای استان خبر داد و گفت: نیروی راهداری در محور‌های مواصلاتی استان در حال انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی هستند.

محمدی اضافه کرد: از این تعداد راه روستایی مسدود شده ۱۰ روستا در سنندج، ۲۰ روستا در سقز، ۲۰۰ روستا در بیجار، ۱۰۰ روستا در دیواندره، ۲۰ روستا در کامیاران، ۵ روستا در مریوان، ۹۰ روستا در قروه و ۶۰ روستا در دهگلان قرار دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به هموطنان توصیه کرد با توجه به شرایط جوی، بارش برف و کولاک شدید در محور‌های مواصلاتی استان مردم از هرگونه سفر‌های غیرضروری به طور جدی بپرهیزند.

محمدی یادآور شد: هم وطنان درصورت نیاز حیاتی به سفر، قبل از سفر از طریق برقراری تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند و تجهیزات زمستانه با خود همراه داشته باشند.

در فیلم زیر تصاویری از سقوط بهمن در بامداد در محور سروآباد_ هوارمان_ پاوه را ببینید که با تلاش نیروهای راهداری پاکسازی شد.

تلاش نیروهای راهداری شهرستان بیجار برای امدادرسانی به خوردو های گرفتار در برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.