مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان:

سد سیرمند حاجی‌آباد هرمزگان آماده بهره برداری شد

عیدانی گفت: سد سیرمند حاجی‌آباد عملیات اجرایی آن ۱۰۰ درصد تکمیل شده است و با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می‌رسد.

جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه ساخت سد سیرمند حاجی‌آباد یکی از مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهور به هرمزگان است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان مسئولیت اجرایی شدن این طرح در شهرستان حاجی‌آباد را برعهده داشت.

وی ادامه داد: سد سیرمند حاجی‌آباد عملیات اجرایی آن ۱۰۰ درصد تکمیل شده و آماده بهره‌برداری با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در دومین دور سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان است.

عیدانی بیان کرد: حجم مخزن این سد سنگی ملاتی، حدود یک میلیون مترمکعب، ارتفاع آن ۱۴ متر و حجم عملیات سنگی کار شده نیز به میزان ۱۱ هزار مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان اظهار کرد: دشت سیرمند یکی از دشت‌های شمالی استان هرمزگان است که در محدوده حاجی‌آباد و در ۷۰ کیلومتری جنوب این شهرستان قرار گرفته است و ساختگاه سد تغذیه مصنوعی سیرمند در این دشت قرار دارد.

عیدانی یادآور شد: روستا‌های واقع در این دشت شامل «سیرمند»، «سردر ««مزرعه»، «بناب»، «تل مرا» و «پرعابدین» هستند که در مجموع یک‌هزار و ۳۵۲ نفر جمعیت را در خود جای داده است.

وی در خصوص اهداف اجرای این طرح و مزایای بهره‌برداری از آن نیز گفت: تامین نیاز آبی زمین‌های کشاورزی درحال توسعه پایین دست به مساحت ۱۰۰ هکتار به‌منظور توسعه کشاورزی و باغات، توسعه گردشگری، بهبود شرایط اجتماعی، ایجاد انگیزه مثبت در مردم و اهالی منطقه برای سکونت و عدم مهاجرت، جلوگیری از افت سطح آبخوان دشت، حفظ کیفیت منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین از مزایای احداث این سد است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.