افزایش ظرفیت حمل کالا در بنادر به ۲۹۰ میلیون تن

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه سازمان بنادر گفت: برای جلوگیری از افزایش پس‌رفت دریای خزر، لایروبی بنادر شمال آغاز شده است.

علی فتحی  عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  اخیرا کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مختلف در خصوص تاسیس شهرک‌های  مسکونی وساحلی در ۲۷ نقطه   مطرح شده است گفت: در این کارگروه براساس مطالعات جانمایی انجام در ۲۷ نقطه تصویب شد.

وی افزود: در خصوص کاهش دریای خزر مطالعات در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و  بلند مدت  صورت گرفته و خوشبختانه وضعیت بحرانی نیست و در همین زمینه برای جلوگیری از افزایش این کاهش تراز  لایروبی بنادر شمال آغاز شده است.

فتحی با بیان اینکه  سازمان بنادر و دریانوردی در بخش توسعه زیر ساخت و تجهیزات  بالغ ۱۲۰ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده  است گفت:  تقریبا ۲۷۰ میلیون تن ظرفیت حمل کالا در بنادر کشور وجود داشته است که این میزان ظرفیت  به ۲۹۰ میلیون تن رسیده است.

او بیان کرد: توسعه دریا محور بخشی با توسعه زیر ساخت‌ها است، تقریبا ۶۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات  در حوزه بندری و دریایی  داشته باشید.

فتحی بیان کرد:  هدف گذاری که انجام داده ایم آن است که توسعه زیر ساخت‌ها به ۵۳۰ هزار میلیارد ریال  برسانیم و بخشی از این ظرفیت امسال وبخشی دیگر در سال  آینده اضافه می‌شود  و همین امر باعث می‌شود  که ظرفیت ما از  ۲۷۰ میلون تن به ۲۹۰ میلیون تن برسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار