رفع تداخل ۹۵ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از رفع تداخل ۹۵ درصد اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

آقای نصیری با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی یکی از سیاست‌های اصلی دولت است که باعث خاتمه یافتن بسیاری از پرونده‌های قضایی درحوزه زمین می‌شود گفت: از سه هزار و ۹۰ روستای موجود در استان آذربایجان شرقی تعداد یک هزار و ۲۳۴ روستا دارای تداخل شناسایی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به طرح حدود ۱۲ روستا به صورت هفتگی در کمیسیون رفع تداخلات استان تا به حال یک هزار و ۳۷ روستا تعیین تکلیف شده و به ادارات ذیربط ابلاغ شده است و بقیه را تا آخر سال ۱۴۰۲ و یا اواسط فروردین ۱۴۰۳ تمام خواهیم کرد.

آقای نصیری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۴۵۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به میزان ۹۵ هکتار شناسایی شده است افزود: ۱۹۸ مورد از این تغییر کاربری غیرمجاز از طریق ماده سه به میزان ۵ هکتار است و همچنین در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با دستور دادستان تبریز و دادستان شهرستان‌ها دو هزار و ۵۰ مورد قلع و قمع در مساحت ۹۰ هکتار انجام شده است.

وی به سند دار شدن اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: اراضی کشاورزی با توجه به تقاضا محور بودن در فرایند مطلوبی قرار گرفته و در آذربایجان شرقی برای ۵۲ هزار و ۲۱۳ مورد به مساحت ۴۵۶ هزار و ۶۴۶ هکتار سند صادر شده است و از لحاظ تعداد قطعات در رتبه برتر کشوری هستیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: امسال به ۴۱۸ هکتار برای اجرای طرح‌های کشاورزی و به ۱۰۱ هکتار برای طرح‌های غیرکشاورزی زمین واگذار شده است.

آقای نصیری به عملکرد حفظ کاربری اراضی اشاره کرد و افزود: با توجه به لزوم تغییرکاربری اراضی کشاورزی به فعالیت‌های غیرزراعی و باغی در قالب کمیسیون تبصره یک ماده یک مبلغ ۴۱۳ میلیارد ریال وصول و به حساب خزانه واریز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.