پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۲۱ نفر از مددجویان استان پرداخت شده است.

خانم صحاف در نشست هماهنگی با مدیران بانک‌های استان آذربایجان شرقی خواستار همکاری‌های بیشتر و تنگاتنگ بانک‌های عامل برای پرداخت وام‌های اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی شد و گفت: طی امسال این همکاری‌ها روند رو به رشدی به خود گرفته است.

وی همکاری مطلوب بانک‌های عامل با بهزیستی را منجر به نتایج مطلوب ارزیابی از عملکرد بانک‌ها دانست و اظهار کرد: عملکرد آذربایجان شرقی در زمینه پرداخت اعتبارات اشتغالزایی طی امسال بیش از ۸۲ درصد است.

وی عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را از مهمترین عوامل موثر در اجرای برنامه‌های توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان بهزیستی خواند و خواستار پرداخت باقی مانده اعتبار بند ب تبصره ۱۸ توسط بانک‌های مربوطه شد.

خانم صحاف هدف از برگزاری نشست‌های مشترک با مدیران بانک‌های عامل استان را تسریع و رفع موانع و مشکلات روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام و اضافه کرد: با توجه به شرایط و نوع اعتبار تخصیصی و سامانه‌ای شدن و تغییر در روند پرداخت تسهیلات، اجرا و پیگیری برنامه‌های اشتغالزایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات سازمان بهزیستی مربوط به تامین و پرداخت مستمری افراد تحت پوشش بود یادآور شد: اکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و تمام حق و حقوق افراد به موقع پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: در زمان حاضر ۹۳ درصد مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی مستمری دریافت می‌کنند که آماری معادل ۷۳ هزار و ۹۸۶ نفر را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.