گوترش: همه کارکنان سازمان ملل که در اقدامات تروریستی دخیل باشند باید مجازات شوند

دبیرکل سازمان ملل متحد از پیگرد قانونی کارکنان سازمان ملل که ادعا می‌شود در حمله ۷ اکتبر مشارکت داشته‌اند، خبر داد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز یکشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که هر کارمند سازمان ملل که در اقدامات تروریستی دست داشته باشد، از طریق پیگرد کیفری، پاسخگو خواهد بود.

گوترش در مورد اتهامات علیه کارکنان آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد موسوم به آنروا (UNRWA) گفت که «دبیرخانه آماده است تا با مقام ذیصلاحی که بتواند افراد را مطابق رویه‌های عادی دبیرخانه برای چنین همکاری‌هایی تحت تعقیب قرار دهد، همکاری کند.»

وی در ادامه ادعا کرد که از ۱۲ کارمند متهم، ۹ نفر توسط فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا، شناسایی و قطع همکاری شد؛ کشته شدن یک نفر در بمباران تایید شده و هویت دو نفر دیگر در حال روشن شدن است.

پیش از این، کمیسر کل آژانس آنروا از کشور‌هایی که کمک مالی به این نهاد را متوقف کردند، خواست در تصمیم خود بازنگری کنند. فیلیپ لازارینی اظهار کرد که توقف کمک مالی به آنروا، فعالیت‌های بشردوستانه آن در مناطق خاص به ویژه غزه را با خطر مواجه می‌کند.

توقف کمک مالی به آنروا و متعاقبا توقف خدمات رسانی این آژانس بین‌المللی به آوارگان فلسطینی در شرایط سخت جنگ، وضعیت فلسطینیان را که بیش از هر زمانی به کمک نیاز دارند، بسیار سخت‌تر و دشوارتر خواهد کرد.

اخیراً چندین کشور از جمله ایالات متحده و انگلیس کمک مالی خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) را به دلیل ادعا‌هایی مبنی بر مشارکت برخی از کارکنان آن در حمله حماس به اسرائیل متوقف کردند. آلمان یکی از جدیدترین کشور‌هایی است که در قطع کمک‌های مالی به آژانس به سایر کشور‌ها پیوسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
تروریست اعدام باید گردد
آخرین اخبار