رقابت ۳۰ عنوان کتاب در جشنواره هدهد سفید در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از راه‌یابی ۳۰ عنوان کتاب در هر رده سنی به مرحله استانی جشنواره هدهد سفید خبر داد.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۳۰ عنوان کتاب در هر رده سنی کودک و نوجوان به مرحله استانی راه یافته‌اند و پس از داروی آثار، داوران و آثار برگزیده در سه گروه کودکان، نوجوانان و کتابداران به مرحله کشوری و ملی راه خواهند یافت.

 وی افزود: جشنواره هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر، رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تألیفی و محصول ایرانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

معصومی با بیان اینکه در این جشنواره، کتاب‌های تعیین شده با داوری کودکان و نوجوانان، انتخاب و نشان هدهد سفید را دریافت خواهند کرد، اضافه کرد: کودکان و نوجوانانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، کتاب‌خوانان حرفه‌ای هستند که با کتاب، چگونه خواندن و بررسی دقیق کتاب آشنایی دارند و بچه‌ها به خاطر عضویت در کتابخانه‌های عمومی و دسترسی به کتاب‌ها، فرصت داوری و مقایسه درست کتاب‌ها را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.