ضرورت توسعه طرح خدمات مرجع در کتابخانه‌های خوزستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: طرح خدمات مرجع مجازی باید در انجمن‌های شهرستانی توسعه یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس حسین زاده سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: طرح خدمات مرجع مجازی باید در انجمن‌های شهرستانی توسعه یابد و تبلیغات محیطی برای هرچه بیشتر شناخته شدن این طرح صورت گیرد.

 او گفت: با اجرای برنامه‌های مشخص باید کتابخانه‌ها را از حالت سنتی خارج کرده و تبدیل به پایگاه‌های اجتماعی کنیم.

حسین زاده گفت: طرح خدمات مرجع مجازی یکی از این برنامه‌ها است و در این طرح که سال ۹۹ اجرا و به ۱۶ شهرستان خوزستان نیز ابلاغ شد به صورت مجازی مقالات از سوی کتابدار مرجع برای پژوهشگران تهیه و ارسال می‌شود.

 سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: با اجرای این طرح تنوع خدمات و روی آوردن به سمت خدمات مجازی در دوران کرونا بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 مرجع مجازی اعتباری برای سازمان است وارائه خدمات مرجع مجازی و دسترسی به ۲ میلیون رکورد در پایگاه‌های اطلاعاتی همچنین طرح ایمک شامل ارسال کتاب درب منازل خدمتی شایسته و برازنده مردم این استان است.

بسیاری از موسسه‌ها و دانشگاه‌ها برای دسترسی به مقالات و پژوهش‌های علمی اشتراک تهیه می‌کنند و محققان و پژوهشگران مستقل برای دسترسی به این خدمات ناچار به خرید اشتراک  هستند نهاد کتابخانه‌های عمومی علاوه بر ایجاد این اشتراک و تهیه مقالات و نیاز‌های اطلاعاتی، مشاوره رایگان نیز ارائه می‌دهد.

تا کنون ۵۶ عنوان دوره کارگاه در موضوع‌های مختلف برگزار شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کتابخانه عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.