در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تامین دو میلیارد دلاری نیاز بازار کشور توسط صنعت دارو

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: صنعت داروسازی کشور کارایی خوبی داشته است.

محمد پیکانپور٬ مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو گفت: معتقدم که ایجاد ساختاری برای تزریق منابع مالی و ارزی به صورت پایدار کمک زیادی به صنعت داروسازی کشور خواهد کرد. بر طبق دستورالعمل٬ سازمان برنامه و بودجه باید ماهیانه ۵/۷ هزار میلیارد تومان بابت طرح دارویار به سازمان غذا و دارو پرداخت کند.

او بیان کرد: یکی از اصلی ترین موارد پبش رو موضوع  مسائل مالی٬ زنجیره تامین و تخصیص های در نظر گرفته شده اند که گهگاهی دچار توقف می شود.

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو ادامه داد: صنعت داروسازی کشور سالیانه دو میلیارد دلار نیاز بازار دارویی کشور را تامین می کند و به طور کلی معتقدم که این صنعت کارایی خوبی داشته است. تلاش های انجام شده در زمینه تولید دارو و زنجیره تامین برای رسیدن دارو در زمان مقرر به دست بیمار تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

پیکانپور افزود: کشور در زمینه تولید داروهای خاص جهت گیری خوبی داشته و در زمینه تولید این داروها اقدامات نویی انجام شده اند و شرکت های دارویی تولیدات خوبی در خصوص داروی بیماران خاص داشته اند.

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: صنعت داروسازی در سطح بین الملل به جایگاه خوبی دست یافته و این ظرفیت به ویژه در زمینه سلول درمانی گسترش پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.