لاپوشانی اتحادیه اروپا از فساد گسترده در اوکراین

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا فاش کرد اتحادیه با وجود دانستن فساد گسترده در اوکراین، همچنان از آن دفاع می‌کنند.

میک والاس، نماینده ایرلندی پارلمان اروپا گفت: اتحادیه اروپا ریاکارانه واقعیت فساد گسترده در اوکراین را پنهان می کند.

براساس گزارش نووستی، این نماینده پارلمان اروپا افزود: محکوم کردن مجارستان به یک حرکت محبوب در اتحادیه اروپا تبدیل شده است، اما مشکلات مشابه در جا‌های دیگر نادیده گرفته می‌شود، دیوان محاسبات اروپا تشخیص داده است که اوکراین به شدت فاسد است، اما اتحادیه اروپا چشم خود را بسته است.

 با وجود مخالفت مجارستان، کمیسیون اروپا همچنان انتظار دارد که بر سر تأمین مالی کلان کی‌یف به توافق برسد. اعضای پارلمان اروپا از این بیم دارند که کمیسیون اروپا بار دیگر با هدف دستیابی به توافق، امتیازاتی را که آن‌ها غیرقابل قبول می‌دانند به نخست وزیر مجارستان بدهد.

در اواسط سپتامبر ۲۰۲۲، کمیسیون اروپا پیشنهاد راه اندازی مکانیزم شرایط ویژه در رابطه با بوداپست را داد تا اطمینان حاصل شود که بودجه اتحادیه اروپا در برابر نقض اصول حاکمیت قانون در مجارستان محافظت می‌شود. این به معنای مسدود کردن بودجه مجارستان در اتحادیه اروپا بود.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اظهار کرد: کشورش هر آنچه در فهرست مطالبات کمیسیون اروپا آمده است را اجرا کرده است که به اقدامات ضد فساد، افزایش شفافیت تدارکات عمومی و تقویت استقلال سیستم قضایی مربوط می‌شود.

پیش از این میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین اذعان کرد که مردم این کشور به دلیل فساد دولتی گسترده و ناتوانی ارتش اوکراین در جنگ با روسیه به شدت از دولت زلنسکی ناراضی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Norway
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
گزارش قوه قضاییه از تخلف جدید یک چهره مشهور اقتصادی
قوه قضاییه اعلام کرد که ۶۴ ویلای غیرمجاز که در زمین‌های چندین هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر در حال ساخت بودند، تخریب شدند.
فساد گسترده تر از اوكراين در ايران خودمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
خودتحقیر غربگدا، در ایران اگر فساد اقتصادی، هرچه قدر بزرگ هم به وجود بیاید، چون اصل قوه قضایی سالم است، به محض کشف، با ان برخورد نموده و عوامل فساد دستگیر می شود و خبر کشف، همان 64 ویلا را هم که شما فهمیدید، خود قوه قضاییه رسانه ای کرد و بعد هم، حکم به تخریب ان صادر کرد و همین نشان می دهد که قوه قضاییه، سیستم سالمی است وگرنه تو جنابعالی از کجا می خواستی همچین قضیه ای را بفهمی، ولی در اوکراین از رئیس جمهور و بیشتر مقامات دولتی حتی قضایی ان، در این فساد اقتصادی هم دست هستند و هیچ مرجع رسیدگی، که سالم بوده باشد، برای پیگیری فساد، وجود ندارد، به طوری که میلیاردها دلاری که به پول ما، 500,000هزار میلیارد تومن هم بیشتر می شود، کشورهای غربی و امریکا برای اوکراین ارسال نمودند، به جای صرف کشور اوکراین، به حسابهای شخصی مقامات اوکراین رفته است، لذا حضرتعالی، قبل از اینکه نظر بدهی، یکم مطالعه کن، بعد نظر بده برای خودت زشت است.
آخرین اخبار