معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خبر داد

ضرورت همکاری دستگاه‌ها در فراگیر کردن نهضت احیای نان کامل در ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط را یکی از عوامل مهم فراگیر کردن طرح نهضت احیای نان کامل در استان عنوان کرد و گفت: اجرایی شدن این طرح در کشور توجهات را به خود جلب کرده است.

شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست کمیته پیگیری و اجرای نهضت نان کامل در استان ایلام اظهار داشت: تولید نان کامل (دارای سبوس بالا) به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد به صورت جدی در کانون توجه مسئولان حوزه آرد و نان استان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این خصوص ضمن تشکیل قرارگاه و با گسترش نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل و تشویق مردم به استفاده از این نوع نان، علاوه بر ارتقا سطح سلامت عمومی مردم، میزان شیوع بیماری‌های گوارشی در استان کاهش خواهد یافت.

عباسی با بیان اینکه نهضت احیای نان کامل یک طرح جدید است و باید حساسیت‌های لازم در این خصوص و اجرایی کردن این مهم به کار گرفته شود، یادآور شد: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت نان کامل و نقش آن در سلامتی افراد جامعه، مصوبه‌ای را مبنی بر تولید نان کامل ابلاغ کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم به نانوایی‌هایی که اقدام به پخت نان کامل می‌کنند، تصریح کرد: همچنین بررسی و احصای قیمت نان کامل برای واحد‌هایی که اقدام به پخت این نوع نان می‌کنند نیز بایستی انجام شود.

عباسی، همکاری همه دستگاه‌ها و نهادی ذی ربط را یکی از عواملی مهم فراگیر کردن طرح نهضت احیای نان کامل در استان عنوان کرد و گفت: نهضت احیای نان کامل در کشور توجهات را به خود جلب کرده است و در این راستا در شهرایلام به عنوان پایلوت، آموزش پخت نان توسط نانوایان مجرب این کار آغاز خواهد شد.

معاون استاندار ایلام، همگرایی بین بخشی در حوزه آرد و نان بین تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اداره استاندارد، معاونان غذا و داروی دانشگاه ها، اصناف و اتحادیه‌ها را یادآور شد و افزود: برای آموزش پخت به نانوایان مجرب اتحادیه نانوایان استان نیز می‌تواند نقش مهمی در این خصوص ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.