هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی در استان تا اواخر وقت شنبه آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فردا جمعه تا اواخر وقت شنبه ۷ بهمن شاهد فعالیت سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید در استان خواهیم بود.

در این مدت بارش برف و باران، احتمال رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برفگیر، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مه و کاهش دما وجود دارد.


بیشتر بخوانید


منطقه اثر این سامانه بارشی سطح استان به ویژه شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان، کیار، خانمیرزا، فلارد، شهرکرد، فرخشهر، بن، سامان و بروجن است.

در این مدت لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر و اختلال در تردد به ویژه در نواحی کوهستانی، اختلال در فعالیت‌های ناوگان حمل و نقل جاده ای، کولاک برف وکاهش دید در نواحی برف گیر و گردنه‌های استان، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، خسارات ناشی از وزش باد به نسبت شدید مورد انتظار است.

با توجه به شرایط توصیه می‌شود: پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در رانندگی و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی لازم مانند زنجیر چرخ، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، توقف فعالیت‌های کوه‌نوردی، مقاوم سازی سازه‌های سبک و موقت به دلیل بارش برف، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.