خراسان جنوبی پیشتاز در مهارت آموزی

مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت : استان خراسان جنوبی از قدیم الایام به عنوان استانی که توجه ویژه‌ای به آموزش مهارت دارد در کشور شناخته شده است.

تقی‌پور مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: توفیق این را داریم که امروز در روز آموزش مهمان خراسان جنوبی باشیم و کسب رتبه اول آموزش فنی حرفه‌ای بیرجند و استان در جشنواره کشوری شهید رجایی را اعلام کنیم و شهر بیرجند و استان خراسان جنوبی از قدیم الایام به عنوان استانی که توجه ویژه‌ای به آموزش مهارت دارد در کشور شناخته شده است.

او افزود: آموزش نقش مستقیمی بر اشتغال پایدار دارد و یک مولد در بحث مهارت‌هاست که در خراسان جنوبی به طور ویژه به بحث آموزش‌های مهارتی می‌پردازند و در جشنواره شهید رجایی توسط دستگاه‌های بیرونی بر اساس شاخص‌های مختلف و نکته بینی‌های ریز ارزیابی‌هایی انجام می‌شود که استان شما توانست رتبه اول را کسب کند.

تقی پور بیان کرد: در اینجا دو خبر خوش را می‌دهیم که در کشور بعد از ۵ دهه برای اولین بار اساسنامه سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور به تصویب شورای نگهبان رسید و به زودی ابلاغ می‌شود که به دنبال اتفاقات بسیار ارزنده‌ای در بخش آموزش‌های مهارتی رخ می‌دهد.

مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: خبر خوب دیگر این است که به زودی سفر ریاست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و مقام عالی وزارت را به خراسان جنوبی داریم و از محل مسئولیت اجتماعی نهاد‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک‌های بسیار خوبی در جهت تجهیز بعضی از مراکز این استان خواهد شد و از سمت خودم این قول را می‌دهم که در تمام بخش‌ها خواسته‌های به حق فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی را پیگیری کرده و به سرمنزل مقصد برسانیم.


به روز رسانی آموزش‌های مهارتی بر اساس رشته‌های نوین و جدید در فنی حرفه‌ای استان

کامرانی فر مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در فنی حرفه‌ای استان توجه ویژه‌ای به حوزه‌های مهارتی داریم و انعطاف پذیری ویژگی این آموزش‌هاست که بر اساس نیاز سنجی در شهرستان‌ها تجهیزات جدیدی در حوزه‌های آموزشی را طبق رشته‌های نوین و جدید در فنی حرفه‌ای استان ایجاد کردیم.

او افزود: بیش از ۵۰ حرفه جدید آموزشی در فنی حرفه‌ای استان راه اندازی کردیم و یک جهش مهارتی داشتیم و هم پارسال و هم امسال دو نفر از فنی حرفه استان به مسابقات جهانی اعزام شدند که این خود نشان دهنده تاثیرگذار بودن آموزش‌های مهارتی است.

کامرانی فر بیان کرد: از ویژگی‌های منحصر به فرد فنی حرفه‌ای استان نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد که تجهیزات کارگاهی بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی است و همچنین از مربیان مجرب برای آموزش استفاده می‌شود و اطلاعات این افراد دائماً در حال به روز رسانی است که اینکه این موارد باعث برجسته شدن فنی حرفه‌ای استان در کشور و کسب مقام اول در جشنواره شهید رجایی شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به بحث مهارت آموزی سربازان وظیفه اشاره کرد و ادامه داد: در ده ماهه امسال بیش از ۴۳۰۰ سرباز آموزش و مهارت‌های مختلف را بر اساس علایق و سلایق خود دیده‌اند که بیش از ۵۹۷ هزار ساعت آموزش شده است و در پایان با دریافت گواهینامه می‌توانند از ظرفیت تحصیلات کم برخوردار بهره‌مند شوند و واحد صنفی خود را راه اندازی کنند که تا پایان این مراحل در کنار سربازان هستیم.

او عنوان کرد: ما در پادگان‌ها و یگان‌های انتظامی و نظامی ورود جدی کردیم و کارگاه‌های آموزشی تجهیز و ظرفیت مراکز ثابت در اختیار سربازان است که هدف از آماده‌سازی افراد برای احراز شغل بعد از فراغت از خدمتشان است.

کامرانی فر تصریح کرد: همچنین یک مرکز جداگانه شامل سه کارگاه تجهیز و آماده کرده ایم تا هم سربازان ارتش و هم همشهریان به طور مشترک از آن برای مهارت آموزی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار