شناسایی ۱۹ هزار و ۹۷۱ لرستانی مبتلا به فشارخون بالا

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از شناسایی ۱۹ هزار و ۹۷۱ نفر مبتلا به فشارخون بالا در این استان خبر داد.

بهرام دلفان با اشاره به اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، اظهار داشت: این پویش در مناطق روستایی به‌صورت ۱۰۰ در صد جمعیت هدف تحقق یافت.

وی افزود: با شناسایی ۱۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر که فشارخون داشتند؛ کارشناسان حوزه بهداشتی دانشگاه ۲۲ هزار و ۲۲۳ نفر بیمار مشکوک به فشارخون بالا را تشخیص دادند و ۱۹ هزار و ۹۷۱ نفر مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: از تعداد ۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر دیابتی شناسایی شده در ابتدا، ۹ هزار و ۵۷۸ نفر از آنان مشکوک به ابتلاء به دیابت شناسایی شده و همچنین تعداد ۶۳ هزار و ۶۷۴ نفر نیز پره دیابت تشخیص داده شدند.

دلفان در خصوص بار مالی طرح پویش ملی سلامت شهروندان که به‌صورت رایگان اجرا شد، گفت: با اجرای این طرح رایگان، مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بار مالی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی استان گذاشت که هدف ما حفظ سلامت مردم و شهروندان عزیز به هر قیمی است.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی افراد مشکوک به دیابت و فشارخون بالا دانست و گفت: در این پویش شهرستان دلفان به‌عنوان پایلوت برنامه پزشک خانواده شهری بایستی ۱۰۰ درصد جمعیت هدف غربالگری می‌شد و سپیددشت، چگنی و رومشکان بایستی ۱۰۰ درصد جمعیت را نیز غربالگری می‌کردند و سایر شهرستان‌ها هم باید ۷۰ درصد جمعیت خود را غربالگری می‌کردند که این امر در استان به‌خوبی اجرا شد و جایگاه چهاردهم را در کشور به دست آوردیم که وضعیت خوبی را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.