حمایت نخست وزیر اسپانیا از تظاهرات حامیان فلسطین در این کشور

نخست وزیر اسپانیا از تظاهرات حامیان فلسطین در این کشور که تعداد شرکت کنندگان در آن به ۲۵ هزار نفر می‌رسید، حمایت کرد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا حمایت خود را از ده‌ها هزار نفری که در چندین شهر اسپانیا در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند، اعلام کرد.

به گزارش المیادین، سانچز در جریان کنفرانس حزب سوسیالیست که امروز یکشنبه در شهر گالیسیا در شمال غرب اسپانیا، با اشاره به تظاهراتی که در بسیاری از خیابان‌ها و روستا‌های اسپانیا برگزار شد، گفت: برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و پایان دادن جنگ در خاورمیانه ما نیز با همه آن‌ها هستیم. 

تظاهرات بزرگی با فراخوان پلتفرم همبستگی «شاباکا» علیه کابینه صهیونیستی با شعار «بیایید نسل‌کشی در فلسطین را متوقف کنیم» در شهر‌های بزرگ اسپانیا از جمله پایتخت مادرید که شاهد بزرگ‌ترین تظاهرات حامیان فلسطین بود، ترتیب داده شد. به گفته دولت، نزدیک به ۲۵ هزار نفر در آن شرکت کردند.

در اواخر نوامبر ۲۰۲۳، سانچز در مصاحبه‌ای با کانال رسمی اسپانیایی TVE گفت که آنچه در غزه می‌بینیم غیرقابل قبول است و تردید دارم اسرائیل به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارد.

در همین راستا، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا هم گفت که کشورش از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و از آن زمان تاکنون هیچ نوع سلاحی به تل آویو ارسال نکرده است.

این سخنان تاجانی دیروز شنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به انتقاد الی شلاین، رهبر حزب دموکرات اپوزیسیون در پی درخواست دولت کشورش مبنی بر توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی بیان شد. تاجانی گفت: تصمیم گرفته‌ایم دیگر سلاحی به اسرائیل ارسال نکنیم، بنابراین نیازی به بحث در این زمینه نیست.

مانو پیندا، نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا نیز پیشتر درباره جنگ غزه گفت: اگر آمریکا نبود این جنگ بیش از ۱۰ دقیقه طول نمی‌کشید. هیچ جنگی وجود ندارد که آمریکا در آن نباشد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
یاشا اسپانیا
آخرین اخبار