هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:با تداوم سکون نسبی هوا ،هوای کلانشهر تبریز امروز هم برای گروه‌های حساس ناسالم است.

 مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: شاخص کنونی هوای تبریز طبق بررسی‌ها بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۱۳۱ و این شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است.

از ابتدای زمستان تاکنون به دلیل افزایش آلودگی‌های هوای تبریز حدود ۱۹ روز هوای این شهر در شرایط ناسالم قرار گرفت و در روز‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ دی ماه مدارس این شهر و اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.

دیروز نیز هوای تبریز با عبور از عدد ۱۵۰ در ساعتی از روز در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفت.

پیشتر مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تایید مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز اعلام کرد: این موضوع در آلودگی هوای این کلانشهر تاثیر بسزایی دارد.

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی هوا از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار