رئیس کل دادگستری استان سمنان:

نتایج مطلوبی از فنس کشی برای جلوگیری از اتلاف یوزپلنگ آسیایی محقق نشده است

عبداللهی گفت: در راستای صیانت از گونه‌های نادر حیات وحش شرق استان، نتایج مطلوبی در امر فنس کشی و پیشگیری از احتمال تلف شدن یوزپلنگ آسیایی اتفاق نیفتاده است.

عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: ساختار‌های طبیعی حیات وحش موجود در استان بسیار بااهمیت است و نیاز به حفاظت و حراست صحیح دارد. صرفاً نبایدبرای حفظ بقای گونه جانوری، از طریق طعمه گذاری گونه‌های جانوری دیگر استفاده کرد که همیشه آسان‌ترین راهکار مناسب‌ترین روش نیست.

وی اضافه کرد: شخصاً در تماس تلفنی با معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نگاه ویژه به زیست گاه‌های جانوری در استان را مطالبه کرده و حساسیت موجود در حفظ امنیت پایدار محیط زیست استان مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و افزایش تردد در راه‌های شرقی استان، با سرعت بیشتری گذرگاه‌های ورود گونه‌های نادرحیات وحش را به مناطق اَمن منتقل و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

عبدالهی با اشاره به خودداری از صدور بدون ضابطه مجوز نگهداری اسلحه گفت: هرچه دایره شکار محدود‌تر شود زیبایی‌های محیط زیست افزایش می‌باید. هیجان شکار و تیراندازی در محیط زیست باید کنترل و مدیریت و از تعرض به گونه‌های جانوری جلوگیری به عمل آید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه تصریح کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در هر موضوعی که امنیت پایدار جامعه را در معرض آسیب قرار می‌دهد. ورود قانونی دارد و حفظ محیط زیست سالم امری است که نباید در آن سهل انگاری کرد و باید تلاش مضاعف را رویه کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.