جایگاه دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۲۴ پله در رتبه‌بندی جهانی ارتقا یافت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی سایمگو با بررسی سه شاخص پژوهشی، نوآوری و اجتماعی ۲۴ پله ارتقا یافت.

میرمحمدخانی گفت: بر اساس جدیدترین ارزیابی انجام شده توسط نظام رتبه‌بندی سایمگو در سال ۲۰۲۴، دانشگاه علوم پزشکی سمنان با ۲۴ پله صعود نسبت به سال گذشته، رتبه ۱۱۶ را در بین ۱۶۶ دانشگاه‌ کشور به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این گزارش، رتبه دانشگاه علومپزشکی سمنان در خاورمیانه ۴۷۲ در میان ۵۶۵ دانشگاه این منطقه و در جهان هشت هزار و ۳۶۹ است، گفت :این نظام با ۲۰ شاخص در سه حوزه پژوهشی با شاخص ۵۰ درصد، نوآوری با شاخص ۳۰ درصد و اجتماعی با شاخص ۲۰ درصد ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسه ها را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در رتبه‌‍بندی سال ۲۰۲۴، اطلاعات مربوط به سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۱۸ مبنای بررسی حوزه‌های پژوهشی و نوآوری بود و اطلاعات سال ۲۰۲۳ نیز معیار بررسی حوزه اجتماعی است.

این مسوول افزود: شرط حضور در این رتبه‌بندی ثبت بیش از ۱۰۰ مقاله در پایگاه اسکوپوس تعیین شده و اطلاعات مربوطه به صورت مستقیم از طریق پایگاه های اطلاعاتی Ahrefs، Google، Patstat و Scopus دریافت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار