نهایی برگزار شدن امتحانات همه پایه‌های تحصیلی متوسطه دوم در خرداد ۱۴۰۳

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات همه پایه‌های تحصیلی متوسطه دوم در خرداد ۱۴۰۳ به‌صورت نهایی برگزار می‌شود.

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور ۱۴۰۳ صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر ۵۰ درصدی، ملاک عمل قرار خواهد گرفت و در کنکور سال ۱۴۰۴ تاثیر سوابق تحصیلی با احتساب پایه‌های یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد می‌رسد.

وی گفت: آزمون‌های نیمسال دوم (خرداد) دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به‌صورت نهایی برگزار می‌شود.

­معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی جاری و در خرداد ۱۴۰۳ در امتحانات شرکت می‌کنند در کنکور سال ۱۴۰۵ در هر ۳ پایه دهم، یازدهم و دوازدهم باید سابقه تحصیلی داشته باشند.

کاظمی با تاکید بر اینکه از امسال باید امتحانات نهایی در هر ۳ پایه تحصیلی برگزار شود، تصریح کرد: ملاک سوابق تحصیلی هم لزوما نتایج امتحانات خرداد است و امتحانات دی و شهریور به عنوان سابقه تحصیلی برای ارسال به سازمان سنجش آموزش کشور، منظور نمی‌شود.

کاظمی با بیان اینکه در کنکور سال ۱۴۰۴ تاثیر سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد می‌رسد، افزود: در کنکور ۱۴۰۴ سوابق تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازهم، ملاک عمل خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۳۰ دی ۱۴۰۲
این که امتحانات نوبت دوم بصورت هماهنگ برگزار می شود روش مناسبی است ولی این شیوه باید در چند استان یا شهرستان بصورت آزمایشی انجام می گردید بعد در صورت موفق بودن طرح ملی اجرا می گردید متاسفانه کنکور با این همه حساسیت هر سال سوالات قبل از آزمون به قیمت های نجومی بفروش می رسد چه رسد به آموزش و پرورش در درجه دوم مناطق حتی شهرها و روستا مطالب تدریس شده توسط معلم با هم فرق می کند این طرح موفق نخواهد بود و انتقاداتی خواهد داشت
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۳ ۳۰ دی ۱۴۰۲
حالا کی برای ازمون استخدامی باید ثبت نام کنیم؟
آخرین اخبار