کمک ۳ میلیاردی استانداری برای برگزاری امتحانات نهایی

استاندار خراسان جنوبی با بیان سه برابر شدن تعداد دانش آموزان در امتحانات نهایی خردادماه گفت: مبلغ ۳ میلیارد تومان برای کمک به برگزاری بهتر امتحانات نهایی از محل اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بنابر اعلام اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری برای سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی برگزار می‌شود، از همین رو جمعیت دانش‌آموزی استان در این حوزه سه برابر شده است.

او افزود: هماهنگی برای پایداری برق، فوریت‌های پزشکی، تأمین اینترنت، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، تسهیل تردد دانش آموزان و امنیت حوزه‌های آزمون از موضوعاتی است که باید به خوبی مدیریت شوند.

قناعت با اشاره به درخواست آموزش و پرورش استان مبنی بر کمک مالی برای تأمین نیاز‌های مربوط به امتحانات نهایی گفت: آموزش و پرورش بنیه و اساس کشور است و باید در اعتبارات به صورت ویژه دیده شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش سرفصل‌هایی در لایحه بودجه مشخص کند تا دست استان‌ها برای هزینه کرد متفرقه باز باشد و در این زمینه مطالبه‌گری از استان نیز حائز اهمیت است. نگاه مساعدت و تعاملی بین شهرداری و شورا‌ها نسبت به آموزش و پرورش وجود دارد، اما به دلیل وجود برخی محدودیت‌های قانونی باید به شکل مناسب در نشست‌های تخصصی بررسی شود. با توجه به اینکه مهد‌های کودک از نظارت بهزیستی خارج شده، تمامی مهد‌های کودک مکلفند تا پایان سال مجوز آموزش و پرورش استان را دریافت کنند.

او  اظهار کرد: اختصاص سه میلیارد ریال برای تقدیر از گروه‌های جهادی همکار با آموزش و پرورش، یک میلیارد ریال برای گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش و همچنین تقدیر از ۲۰ نفر افراد برتر در حوزه نهضت سوادآموزی در این جلسه مصوب شد. این اعتبار برای برگزاری و خرید ملزومات و تجهیزات برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پرداخت می‌شود.

سه برابر شدن تعداد دانش آموزان خراسان جنوبی در امتحانات نهایی

موسوی‌نژاد نیز در این جلسه اظهار داشت: امتحانات نهایی نوبت خرداد ۱۴۰۳ با توجه به نهایی شدن امتحانات پایه دهم و یازدهم متفاوت است و از ۴۳ عنوان درس نهایی سال گذشته، امسال ۱۳۰ عنوان درس به صورت نهایی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه امسال ۲۰۰ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات پیش بینی شده است افزود: سیستم‌های الکترونیکی برای تصحیح برگه دانش آموزان استان‌های دیگر، علاوه بر تجهیز مراکز شهرستان‌ها، ۱۴۸ حوزه فرعی در مدارس هم ایجاد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: جمع کل اعتبارات برای ملزومات مورد نیاز برای اجرای امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳، بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان برای تجهیز حوزه‌ها است. ۳۶ هزار دانش آموز امسال در استان در پایه‌های نهایی آزمون خواهند داد و با توجه به سه برابر شدن تعداد دانش آموزان در امتحانات نهایی علاوه بر کاغذ نیازمند تجهیزات دیگری هم هستیم که باید تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار