یادواره شهدای عملیات کربلای ۵ در گلزار شهدای رشت

مراسم یادواره‌ی شهدای عملیات کربلای ۵، با حضور مردم و خانواده‌های معظم شهدا در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان، مدیر موسسه روایت سیره شهدا در این مراسم به شخصیت بارز شهدا اشاره کرد و گفت: ایمان بالا ، دوری از گناه ، دنیا گریزی، صداقت و برپایی نماز اول وقت از شاخصه‌های بارز شخصیت شهدا است. 

مدیر موسسه روایت سیره شهدا افزود: شهدا از جان و خانواده شان گذشتند تا اکنون ما در آرامش زندگی کنیم. 

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به عملیات‌های دفاع مقدس ، افزود: در دوران دفاع مقدس، کشور‌های زیادی با تجهیزات نظامی از دشمن بعثی حمایت و پشتیبانی می‌کردند، اما به کمک ایمان بالای شهدا و ایثارگران، توانستیم در برابر دشمنان بایستیم. 

وی با بیان اینکه بیشتر شهدا هنگامی که برای دفاع از وطن راهی جبهه‌ها شدند جوان بودند، اضافه کرد: ۳۶ هزار دانش آموز در دوران دفاع مقدس شهید شدند.


وی با اشاره شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، افزود: حاج قاسم سلیمانی به دنبال شهادت بود و با ایمان بالا به خواسته دلش رسید.

حجت الاسلام جوشقانیان افزود: فرهنگ جهاد و شهادت باید در جامعه ترویج شود، زیرا انسان را از گناه دورنگه می‌دارد. 

وی با تاکید بر لزوم مطالعه‌ی وصیت نامه‌های شهدا، اضافه کرد: شهدا در وصیت نامه‌ها بار‌ها به پیروی از ائمه اطهار (ع)، ولایت فقیه و امام زمان اشاره کرده اند. 

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: چشم دنیا و دشمنان انقلاب و اسلام به این انتخابات است و مردم با حضور گسترده پای صندوق‌های رای، دشمنان را مایوس خواهند کرد. 

در یادواره شهدای عملیات کربلای ۵ در گلزار شهدای رشت، والدین شهیدان ایرج، منوچهر و محمد خدمتی هم حضور داشت.

مادر شهیدان خدمتی در این مراسم خاطراتی از فرزندان شهیدش بیان کرد.

 

برچسب ها: یادواره ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.