پیشرفت ۷۳ درصدی آبرسانی به روستا‌های خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: آبرسانی به ۱۱۵ روستای استان ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی  در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی گفت: مرحله نخست طرح جهاد آبر سانی خراسان جنوبی در زمینه آبرسانی به ۱۱۵ روستای استان ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هدف گذاری شده که این مرحله در سال آینده به اتمام برسد.

او با بیان اینکه برای ابلاغ مرحله دوم طرح جهاد آبرسانی باید مرحله نخست این طرح به ۸۰ درصد پیشرفت برسد، افزود: باید برنامه‌ریزی مسئولان استان در مرحله دوم طرح جهاد آبرسانی تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان گنجانده شود.

عباس زاده اظهار کرد: پیشرفت مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی استان از متوسط کشوری بالاتر است و باید نهایت تلاش خود را در خراسان جنوبی بکار گیریم که از اعتبارات ملی طرح جهاد آبرسانی بیشترین سهم بری را برای استان داشته باشیم


بیشتر بخوانید


معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مسئولان متولی و پیمانکاران طرح جهاد آبرسانی نهایت تلاش خود را به کار گیرند که پیشرفت این طرح تا پایان سال به ۹۰ درصد برسد.

او تصریح کرد: با توجه به نیاز روستا‌های استان به آبرسانی پایدار، قرارداد آبرسانی به ۱۴۵ روستا در قالب قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی نیز با برآورد هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال امضا شده و آماده ابلاغ است.

عباس زاده با اشاره به پیگیری برای اجرای مرحله سوم محرومیت‌زدایی در استان گفت: یکسری روستا‌ها داریم که دارای تنش آبی هستند و در پیک مصرف مشکل دارند که تفاهم‌نامه سوم محرومیت‌زدایی آبرسانی به ۳۵۷ روستای دیگر با برآورد هزینه ۲۷ هزار میلیارد ریال تنظیم شده تا در پایان دولت سیزدهم آبرسانی به تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اتمام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.