اندیشکده اتریشی: امسال تعداد پناهجویان به اروپا افزایش می‌یابد

یک اندیشکده بین‌المللی می‌گوید قوانین مهاجرتی سختگیرانه به مثابه آهنربا عمل خواهد کرد و پیش از اجرا شدن سبب افزایش تعداد پناهجویان می‌شود.

مرکز بین‌المللی توسعه سیاست مهاجرت مستقر در اتریش پیش‌بینی می‌کند به دلیل کمپین‌های متعدد انتخاباتی که در اروپا و آمریکا در جریان است و طی آن مهاجرت مسئله‌ای تفرقه‌انگیز خواهد بود، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند پیش از اینکه سیستم مهاجرتی به خصوص در اروپا تغییر کند، به این قاره مهاجرت کنند. 

به گزارش گاردین به نقل از این اندیشکده، جنگ در خاورمیانه و چشم‌انداز قدرت گرفتن دونالد ترامپ در آمریکا نیز منجر به خیل عظیم مهاجران در ماه‌های آینده می‌شود. افزون بر این، قوانین مهاجرتی جدیدی که اتحادیه اروپا ماه گذشته تصویب کرد تا ورود مهاجران را سخت‌تر کند، به مثابه آهنربا عمل کرده و سبب ایجاد موجی از مهاجران می‌شود که سعی دارند پیش از اجرایی شدن قوانین، خود را به اروپا برسانند.

معاون سابق صدراعظم و وزیر امور خارجه اتریش گفت: «من فکر می‌کنم ما شاهد ورود پناهجویان بیشتری به اروپا خواهیم بود، حتی تعداد بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۳. در این میان کمپین‌های انتخاباتی به دنبال راه حل‌های سریع هستند، اما این نوع راه‌حل‌ها منجر به کاهش مهاجرت نخواهند شد». 

اتحادیه اروپا بیستم دسامبر اعلام کرد به چارچوبی برای اصلاحات قوانین پناهندگی دست یافته است. عفو بین‌الملل می‌گوید نتیجه احتمالی این تغییرات افزایش رنج پناهجویان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار