معاون هماهنگی توزیع توانیر:

تولید هزار مگاوات برق نیازمند ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه در سال‌های اخیر مصرف انرژی برق در کشور ۶ درصد رشد داشته است، گفت: برق گرانبهاترین انرژی جهان است به طوری که برای تولید هر هزار مگاوات آن باید ۵۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه شود که رقم بسیار بزرگی است.

حمیدرضا پیر پیران معاون هماهنگی توزیع توانیر روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن با بیان اینکه رشد ۶ درصدی مصرف انرژی برق در کشور به معنی احداث پنج هزار مگاوات برق است، گفت: این کار به غیر از هزینه‌های جاری، حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بار مالی برای صنعت برق کشور به همراه دارد.

وی گفت: خوشبختانه نگاه افزایش مصرف طی ٢ سال گذشته تغییر پیدا کرده است و صنعت برق از رشد غیرمنطقی مصرف پیروی نمی‌کند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه از سال ۱۹۹۱ میلادی تا سال های اخیر شدت مصرف انرژی در جهان از باب تولید و ارائه خدمات ۷۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: این درحالیست که ما به ازای تولید یک واحد کالا در کشور ۶۰ درصد بیشتر نسبت به دنیا انرژی مصرف می کنیم.

پیرپیران افزود: ایجاد زبان مشترک برای مصرف بهینه صرفا در حوزه مشترکین نیست و باید این موضوع به بخش صنعت نیز تسری یابد، از طرفی مصرف برق در بخش اداری نیز باید کاهشی شود.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف‌، خاطرنشان کرد: می توان مصرف انرژی را در بخش کشاورزی نیز کاهش داد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر نیز در این مراسم با بیان اینکه این شرکت در سال جاری پنج جشنواره را در حوزه‌های مختلف به سرانجام رسانده است، افزود: جشنواره‌های کاریکاتور، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، رسانه و برق و نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن در این راستا برگزار شد.

محمد علی اکبری افزود: زبان هنر، چشمه زاینده ای است که تأثیرگذاری لازم را بر عموم مردم دارد و باید از این ظرفیت برای تحقق اهداف در حوزه مصرف بهینه انرژی استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه همواره میان میزان تولید و مصرف برق ناترازی و اختلاف وجود داشته است، گفت: برای مدیریت مصرف بهینه برق چاره ای نیست و تلاش می‌کنیم این مهم به نحو احسن با راهکارهایی از قبیل پاداش و تشویق انجام شود.

پیام جوادی با تاکید بر اینکه راهکار اساسی در این زمینه اصلاح فرهنگ مصرف برق است، افزود:استفاده از مقوله‌ فرهنگ و هنر برای بهبود فرهنگ مصرف می‌تواند اثرگذاری بهتری را به دنبال داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: در این راستا نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه خانه روشن با رویکرد مصرف بهینه انرژی با همکاری شرکت توزیع برق کشور برگزار شد.

اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه خانه روشن امروز در سالن همایشهای بین المللی روزبه زنجان و به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق زنجان برگزار شد.

۱۰۹ اثر در جشنواره ملی فیلم کوتاه " خانه روشن " برای بررسی در مرحله داوری انتخاب شد که ۱۴۸ اثر در بخشهای داستانی، مستند، پویانمایی و موشن گرافیک به این جشنواره ارسال شده بود.

از مجموع آثار رسیده به این جشنواره ۳۸ فیلم در بخش داستانی، ۳۵ فیلم در بخش مستند و ۷۵ اثر نیز مربوط به بخش های پویانمایی و موشن گرافیکی است.

برگزاری این جشنواره موجب مشارکت مردم در امور مختلف و نمایش توانمندی فعالان عرصه هنر و رسانه در این رویداد و هم افزایی هر چه بیشتر در این حوزه می شود که مراسم اختتامیه آن با حضور هنرمندان سرشناس ملی از قبیل علیرضا خمسه، غلامحسین لطفی و محمود نظرعلیان برگزار شد.

برچسب ها: مصرف برق ، مصرف انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.