تولید سالانه ۳ هزار تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه به طور متوسط ۳ هزار تن قارچ خوراکی در استان تولید و به بازار مصرف داخلی عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با اشاره به اینکه در سال جاری طبق آخرین آمار ۳ هزار و ۳۰۰ تن قارچ خوراکی تولید شده است، تصریح کرد: شهرستان ارومیه بیشترین میزان تولید قارچ خوراکی استان را با نزدیک به ۹۰۰‌ تن به خود اختصاص داده است و عمده قارچ تولیدی در این استان، از نوع قارچ دکمه‌ای است,

خسرو شهبازی با بیان اینکه کسب و کار‌های کوچک علاوه بر نیاز به سرمایه اولیه کم، می‌توانند موجب اشتغال خانوادگی نیز شود، اظهار کرد: ۶۴ واحد تولیدی قارچ خوراکی در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور سالانه حدود یک و نیم تا ۲ کیلوگرم است که این سرانه برای آذربایجان غربی حدود یک تا یک و نیم کیلوگرم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص برنامه سازمان در جهت توسعه پرورش قارچ خوراکی در استان نیز گفت: در حال حاضر یک واحد تولیدی قارچ دکمه‌ای به ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن در ارومیه در دست احداث است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

شهبازی حمایت از واحد‌های تولیدی را از اولویت‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری تعدادی واحد تولیدی قارچ را برای دریافت تسهیلات بانکی برای احداث و یا دریافت سرمایه در گردش، جهت توسعه و تداوم کار واحد تولیدی به بانک‌ها معرفی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.