هدفگذاری ایران برای مراودات تجاری با پاکستان پنج میلیارد دلار است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هدفگذاری کشور برای حجم مراودات تجاری با کشور پاکستان حداقل پنج میلیارد دلار است که تاکنون در حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آن تحقق یافته است.

 ایرج حسن پورمدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هدفگذاری کشور برای حجم مراودات تجاری با کشور پاکستان حداقل پنج میلیارد دلار است که تاکنون در حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آن تحقق یافته است.

ایرج حسن پور یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی بین استان سیستان و بلوچستان ایران با ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان اظهار داشت: ۱۲ درصد از صادرات به پاکستان و ۷۰ درصد واردات از این کشور به جمهوری اسلامی ایران از مرز‌های استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

وی اظهارکرد: شرایط ممتاز سیستان و بلوچستان برای تصدی نقش بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیا مرکزی با آب‌های شرقی و جنوبی و شاخ آفریقا، استان را به یک موقعیت استراتژیک با مزیت بازرگانی خاص تبدیل کرده است که امکان بهره مندی از این مزیت برای تجار کشور پاکستان مهیا می‌باشد.

حسن پور بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و ۳۷۰ کیلومتر مرز آبی در کرانه‌های شمالی دریای عمان دارد، این معادل یک ششم از کل مرز‌های جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: این استان با داشتن موقعیت راهبردی بازرگانی و ترانزیتی و دارا بودن کشاورزی، باغبانی و همچنین جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی و نیز صنعت و معدن در حال رشد از توانایی و ظرفیت فوق العاده‌ای برای توسعه مبادلات مرزی با پاکستان برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار