بازداشت حامیان فلسطین در لندن

شش تن از اعضای گروه اقدام فلسطین روز گذشته در انگلیس به ظن قصد برهم زدن بورس لندن در اعتراض به «تجارت اسلحه» با رژیم صهیونیستی، دستگیر شدند.

پلیس انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالان گروه اقدام فلسطینی احتمالاً قصد داشتند صبح روز دوشنبه ۱۵ ژانویه به بورس لندن حمله کنند تا ساختمان آن را ببندند، بازداشت شدند.

براساس گزارش آرتی، اسکاتلندیارد روز جمعه پس از اخطار روزنامه‌نگار دیلی اکسپرس تحقیقاتی را آغاز کرد. یک مرد ۳۱ ساله و دو زن ۲۸ و ۲۶ ساله در لیورپول، یک زن ۲۹ ساله و یک مرد ۲۳ ساله در لندن و یک مرد ۲۷ ساله در برایتون دستگیر شدند.دلیل بازاشت آنان توطئه برای ایجاد خسارت جنایی است. 

گروه اقدام فلسطینی خود را شبکه اقدام مستقیم معرفی می‌کند که هدف آن محکومیت تجارت با رژیم صهیونیستی است. او در پلتفرم X گفت: بورس لندن میلیارد‌ها پوند برای رژیم آپارتاید اسرائیل جمع آوری می‌کند.

در ماه اکتبر، این گروه نمای مقر بی‌بی‌سی لندن را با رنگ قرمز رنگ کرد و بی‌بی‌سی را متهم کرد که به دلیل پوشش خبری جنگ، دست‌هایش خون است .

یکی از جنجالی‌ترین شعارها که اغلب در تظاهرات طرفداران فلسطین هم شنیده می‌شود شعار از نهر تا بحر و فلسطین آزاد خواهد شد . است. فعالان حقوق فلسطین این عبارت را فراخوانی برای آزادی و حقوق بشر فلسطینیان دانسته اند، اما سوئلا براورمن وزیر کشور مستعفی انگلیس در ماه اکتبر در واکنش به این شعارها، آن‌ها را ابراز خشونت‌ برای حذف اسرائیل دانست و تخلفی نژادپرستانه اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار