فشار جمهوری‌خواهان برای اخراج حامیان فلسطین از کار

جمهوری‌خواهان از جمله رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، موسسات دولتی این کشور را تحت فشار قرار دادند تا حامیان فلسطین را از کار برکنار کنند.

وب سایت آمریکایی آکسیوس در اعتراض به حمایت دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی در این جنگ، فاش کرد جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا موسسات دولتی این کشور را برای مجازات کارکنان شرکت کننده در اعتصابی که قرار است هفته آینده برگزار شود و در راستای حمایت از غزه است، تحت فشار قرار دادند.

این پایگاه خبری آمریکایی اعلام کرد که این اولین بار است که کنگره آمریکا درگیر مخالفت‌های گسترده در سطح کارمندان دولت فدرال در خصوص جنگ غزه می‌شود. کارمندان نزدیک به ۲۰ موسسه فدرال از جمله کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه در نظر دارند سه شنبه آینده مشاغل خود را ترک کنند.

آکسیوس اضافه کرد که این اعتصاب که توسط گروهی متشکل از ده‌ها کارمند فدرال که خود را فدرال متحد برای صلح می‌نامند رهبری می‌شود. آن‌ها روز اعتصاب را مصادف با یکصدمین روز از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در اکتبر گذشته در غزه قرار دادند، انتظار می‌رود که صد‌ها کارمند دولت بایدن در این اعتصابات شرکت کنند.

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان نیز در بیانیه‌ای گفت: هر کارمند دولتی که در اعتراض به حمایت آمریکا از متحد ما اسرائیل، شغل خود را ترک کند، مسئولیت خود را نادیده می‌گیرد و از اعتماد مالیات دهندگان سوء استفاده می‌کند.

جانسون گفت که او و جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، با هم کار خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که هر آژانس فدرال اقدامات انضباطی مناسبی را علیه هر کسی که در اعتصاب روز سه‌شنبه شرکت می‌کند، آغاز خواهد کرد و افزود که این کارمندان مستحق اخراج هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار