امام جمعه ارومیه:

دشمنان همواره به دنبال سلطه گری و هدف قرار دادن ارزش ها هستند

امام‌جمعه ارومیه گفت: دشمنان اسلام از جمله آمریکا به دنبال سلطه گری در ایران با هدف قرار دادن عقاید مردمی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: دشمنان اسلام از جمله آمریکا به دنبال سلطه گری در ایران با هدف قرار دادن عقاید مردمی هستند که باید بدانند که این تلاش آنان محکوم به شکست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه افزود: محبوس کردن مردم در تحریم‌ها، رفتار سلطه‌گرانه و هدف قرار دادن ارزش‌ها و عقاید مردم از جمله بخشی از رفتار‌های دشمن در جهت حذف مشارکت عمومی جامعه ایرانی است.

وی با اشاره به وجود اختلاف سلیقه در جامعه اضافه کرد: این امر طبیعی است، ولی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی تلاش می‌کنند با استفاده از این اختلاف‌ها و دوقطبی کردن جامعه، کشور را وارد تنش کنند.

امام‌جمعه ارومیه، با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی بین اقوام ایرانی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند، گفت: دشمنان نظام و انقلاب با بزرگ جلوه دادن برخی مشکلات، به دنبال تضعیف ملت ایران بوده تا آنان را مأیوس کنند.

وی تصریح کرد: اگر برخی نقایص و مشکلات در جامعه وجود داشته باشد نباید همه بخش‌های کشور و دستاورد‌های ارزشمند نظام اسلامی را زیر سوال برد و باید با وحدت‌رویه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی در جهت رفع مشکلات گام برداشت.

خطیب جمعه ارومیه ضمن تبریک فرارسیدن ماه پربرکت رجب، ماه های رجب و شعبان را فرصتی مناسب برای پاکسازی نفس و آمادگی برای ماه مبارک رمضان و ماه مهمانی خدا عنوان کرد و برای  در ماه مبارک رمضان مهیا شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) بیان کرد: امام معصوم (ع) می‌فرمایند ماه رجب ماه با عظمتی است که خداوند تعالی برای اعمال نیک چندبرابر ثواب می‌دهد و خداوند متعال در این ماه گناه و معصیت‌ها را به‌راحتی عفو می‌کند هر کسی در ماه رجب یک روز روزه بگیرد عذاب و آتش خدا از او یک سال فاصله می‌گیرد.

وی گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید و آن لیله‌الرغائب است وقتی یک‌سوم شب جمعه اول ماه رجب گذشت ملائک در اطراف کعبه جمع می‌شود و از سوی خدا ندا می‌آید که چه خواسته‌ای از من دارید آن‌ها می‌گویند که خدایا آن‌هایی که در ماه رجب روزه می‌گیرند را عفو کن.
دشمنان به دنبال مأیوس کردن اقوام ایرانی هستند

نماز از بزرگ‌ترین نعمات خداوند برای انسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به اهمیت نمازخواندن اشاره کرد و با بیان اینکه مؤمن باید در تربیت فرزندان، آن‌ها را از همان ابتدا نمازخوان و عابد تربیت کند تصریح کرد: نماز از بزرگ‌ترین نعمات خداوند برای انسان است چرا که انسان در نماز در مقابل مقام باعظمت خداوند با او ارتباط مستقیم برقرار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید کرد: متأسفانه غفلت سبب می‌شود تا انسان ارزش واقعی نماز به‌عنوان بزرگ‌ترین نعمت الهی را بداند.

وی تاکید کرد: نیاز امروز ما، جلوگیری از دوقطبی کردن جامعه و تلاش برای مقابله با حربه دشمنان است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، مشارکت مردمی را کلید موفقیت هر جامعه دانست و ادامه داد: در ایران اسلامی مردم با مشارکت خود در تصمیمات بزرگ پشتیبان جامعه خود بوده و به اساس انقلاب خود پایبندی‌شان را نشان می‌دهند.

وی نارضایتی عموم مردم از وضعیت سد معبر در شهر ارومیه را یاد آور شد و با بیان اینکه برخی مغازه‌داران وسایل خود را چندین متر خارج از مغازه خود می‌چینند که کاری غلط بوده و باید جلوگیری شود. اضافه کرد: این موارد چهره استان و شهر را زشت می‌کند بنابراین لازم است مسوولان به این مسائل رسیدگی کنند. و اقدام فوری انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.