سقوط بالگرد ارتش آمریکا در خلیج کالیفرنیای جنوبی

یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا حین تمرینات روزانه در جنوب کالیفرنیا سرنگون شد.

بالگرد MH-۶۰R Seahawk حوالی ساعت ۶:۴۰ بعد از ظهر حین انجام تمرینات معمولی روزانه بود که در آب‌های خلیج سن دیگو سقوط کرد.

یک سخنگوی ارتش تایید کرد که پس از سقوط یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا در جنوب کالیفرنیا در پنج شنبه شب، همه خدمه جان سالم به در بردند.

به گزارش هندوستان تایمز، بِث تیچ، سخنگوی ناوگان بخش هوایی نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: بالگرد MH-۶۰R Seahawk حوالی ساعت ۶:۴۰ بعد از ظهر در آب‌های خلیج سن دیگو سقوط کرد.‌ این بالگرد در حال انجام تمرینات آموزشی معمول بود. هر شش خدمه از این سانحه جان سالم به در بردند.

تیچ ادامه داد: «با توجه به ماهیت آموزشی بالگرد، یک قایق ایمنی در محل قرار داشت و با کمک آن، هر شش خدمه جان سالم به در بردند و به سرعت به ساحل منتقل شدند. همه پرسنل در حال حاضر تحت بررسی‌های پزشکی هستند.»

شدت جراحات خدمه مشخص نیست. به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، هیچ یک از آن‌ها جراحات جدی یا مرگبار ندیده‌اند.

علت سقوط بالگرد نیروی دریایی آمریکا همچنان در دست بررسی است.

نیروی دریایی این کشور گفت که این بالگرد متعلق به اسکادران ۴۱ نیروی دریایی آمریکا است. گفته می‌شود اسکادران ناوگان شمالی در شبه جزیره کورونادو مستقر است و پرسنل هوایی را با بالگرد MH-۶۰R Seahawk آموزش می‌دهد.

بالگرد MH-۶۰R Seahawk توسط نیروی دریایی آمریکا برای جنگ ضد زیردریایی استفاده می‌شود و می‌تواند طیف وسیعی از ماموریت‌ها مانند جستجو، نجات و شناسایی را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار