مقام یمنی: یمن «تادیب» آمریکا را در دریا آغاز کرده است

عضو کمیته امنیت جنبش انصارالله با اشاره به هدف قرار دادن تعدادی از کشتی‌های آمریکا و انگلیس گفت که یمن «تادیب» آمریکا را در دریا آغاز کرده است.

عبدالسلام جحاف عضو کمیته دفاع و امنیت جنبش انصارالله با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که مطمئناً تعدادی از کشتی‌های آمریکا و انگلیس در پاسخ به حملات آن‌ها به اهداف گروه انصارالله مستقر در یمن هدف قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه گفت که به «وحشی گیری و بربریت» آمریکا، انگلیس و اسرائیل واکنش نشان داده‌ایم و نبرد بزرگی در دریای سرخ در حال شعله‌ور شدن است.

او گفت: تعدادی از ناو‌های جنگی آمریکایی و انگلیسی مورد اصابت قرار گرفت. اینجا یمن است،‌ ای احمق‌ها...

جحاف در پیام بعدی اعلام کرد که انصارالله تا زمانی که آمریکا و انگلیس منطقه را ترک نکنند حملات خود را متوقف نخواهند کرد و تا زمانی که ذلت را در شما نبیند، به شکست دادن شما ادامه می‌دهد. او تاکید کرد که یمن «تادیب» آمریکا را در دریا آغاز کرده است.

این مقام در انتها گفت: احوال ما را نپرسید، باید از مردم غزه بپرسید ما تا پیروزی با غزه هستیم، با هر چه بتوانیم با آن‌ها هستیم، با هم پیروز می‌شویم یا با هم شهید می‌شویم. غزه را رها نمی‌کنیم.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) هشدار داد که حملات انصارالله به کشتی‌ها در دریای سرخ قابل تحمل نیست و آن‌ها پاسخگو خواهند بود.

آمریکا و متحدانش بامداد امروز جمعه به نقاطی در یمن حمله کردند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس بامداد جمعه این حملات مشترک هوایی-دریایی به اهدافی در یمن را تایید کردند.

ریشی سوناک گفت که حملاتی که در کنار ایالات متحده به اهداف زمینی انصارالله در یمن انجام شد، برای دفاع از خود بود.

وی حملات انجام شده توسط نیروی هوایی سلطنتی (RAF) علیه تأسیسات نظامی انصارالله مستقر در یمن را تأیید کرد و آن‌ها را ضروری و متناسب با حملات حوثی‌ها در دریای سرخ خواند. وی گفت: «علیرغم هشدار‌های مکرر جامعه بین‌المللی، انصارالله به حملات خود در دریای سرخ، از جمله حملات علیه کشتی‌های جنگی انگلیس و آمریکا در همین هفته ادامه دادند.»

سوناک تاکید کرد که حملات انجام شده توسط انگلیس با کمک عملیاتی ایالات متحده و کمک غیرعملیاتی هلند، کانادا و بحرین انجام شد. او حملات را «محدود» خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
پایگاه بحرین وکاخ سلطنتی بزنید تا یه شر کم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2001 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در افغانستان، لیبی، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار