آکسفام: تلفات روزانه غزه از تمام درگیری‌های قرن بیست و یکم بیشتر است

نهاد امدادرسانی آکسفام می‌گوید که تلفات روزانه فلسطینیان در جنگ غزه از هر درگیری بزرگ دیگری در قرن حاضر بیشتر است.

نهاد بین‌المللی آکسفام که در جهت ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی تلاش می‌کند، در بیانیه‌ای در خصوص وضعیت غزه و شمار زیاد شهدای فلسطینی اعلام کرد: «ارتش اسرائیل به طور متوسط روزانه ۲۵۰ نفر فلسطینی را می‌کشد که به طور چشمگیری از تلفات روزانه هر درگیری بزرگ دیگری در سال‌های اخیر فراتر رفته است».

به گزارش الجزیره، این سازمان بین‌المللی فهرستی از میزان تلفات روزانه در دیگر درگیری‌های مهم قرن حاضر ارائه کرد. به گفته آکسفام، در درگیری‌های سوریه ۹۶.۵ نفر، در سودان ۵۱.۶ نفر، در عراق ۵۰.۸، در اوکراین ۴۳.۹، در افغانستان ۲۳.۸ و در یمن ۱۵.۸ نفر به صورت روزانه جان خود را از دست می‌دادند. 

در بیانیه این سازمان همچنین آمده است که جان فلسطینی‌های ساکن غزه به دلیل گرسنگی، بیماری و سرما و همچنین بمباران‌های رژیم صهیونیستی در خطر است و تنها ۱۰ درصد غذای مورد نیاز مردم می‌تواند وارد این منطقه شود.

گفتنی است، شمار شهدای غزه طی سه ماه جنگ از ۲۳ هزار نفر گذشته است. بیش از ۷۰ درصد ساختمان‌های این نوار محاصره شده ویران شده و مردم جایی برای رفتن ندارند. در همین حال سرمای هوا و بارش نیز سبب گسترش بیماری‌ها شده است.

آفریقای جنوبی یک سند ۸۴ صفحه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی آماده کرده و امروز در دادگاه لاهه آن را ارائه کرد. برخی ابراز امیدواری کرده‌اند که دیوان بین‌المللی دادگستری رژیم اشغالگر را محکوم کند. هرچند گفته می‌شود حکم صادر شده از سوی این دادگاه عملا نمی‌تواند رژیم را مجبور به اجرای آن کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار