مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

مقابله با حوادث در خانه‌های هلال زنجان برنامه ریزی می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خانه های هلال جزو مولفه های اصلی آمادگی در مقابل پاسخگویی به حوادث است و در این خانه ها به این منظور برنامه ریزی می‌شود.

حکمت‌الله هاشمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال مناطق حاشیه‌نشین استان زنجان گفت: در چرخه مدیریت بحران، همه ارگان ها وظیفه و نقش دارند و هلال احمر به واسطه ظرفیتی که دارد در حوزه امداد رسانی و نجات و هم در حوزه پیشگیری آمادگی، پاسخگویی و بازتوانی ظرفیت بالفعل و بالقوه ای دارد.

وی ادامه داد: در حوزه مسوولیت های اجتماعی اگر هلال احمر ورود نکند و ارگان ها هم افزایی نداشته باشند، آسیب های اجتماعی تبدیل به بحران خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان اظهار داشت: اگر در حوزه آسیب های اجتماعی بحرانی ایجاد شود، فاجعه را به دنبال خواهد داشت.
هاشمی بااشاره به ارائه برنامه علمی مدون از سوی هلال احمر زنجان افزود: بر اساس این برنامه با همکاری دست اندرکاران و متولیان بودجه اعتبار جذب می شود.

وی ادامه داد: این اعتبار هم به صورت امانت در اختیار ماست و هم برای آموزش مناطق کم برخوردار است تا بتوانیم کاهش آسیب های اجتماعی و مخاطرات را محقق کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با بهره گیری از آموزش‌ها همه آحاد جامعه می‌توانند منجی باشند و نیاز فوری به پزشک یا پرستار، تکنسین کاهش می یابد.

هاشمی تاکید کرد: آموزش‌ کمک های اولیه که امروزه یکی از مهم ترین و اصلی ترین آموزش های جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود می تواند جان انسان را نجات بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.