مصر: با رهبران حماس و جهاد اسلامی برای تبادل اسرا با اسراییل در تماس هستیم

وزیر اطلاعات مصر از ارتباط میان قاهره با رهبران مقاومت فلسطین برای گفتگو پیرامون تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی خبر داد.

در حالی جنگ غزه در حال نزدیک شدن به یکصدمین روز خود است که هنوز هیچ راهکار دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به این منازعه یافت نشده است. با این حال، تلاش میانجیگرانی همانند مصر و قطر باعث تبادل اسرا میان دو طرف شده و این دو کشور می‌کوشند شرایط را برای کاهش تنش‌ها محیا کنند. 

به گزارش الجزیره، عباس کامل، وزیر اطلاعات مصر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ما با رهبران حماس و جنبش جهاد اسلامی به منظور از سرگیری مذاکرات تبادل اسرا میان فلسطینیان و اسراییل در تماس هستیم. 

روزنامه الاخبار لبنان در خبری اعلام کرد از مقامات حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواسته شده است به فوریت نمایندگان خود را برای مذاکره در این باره به مصر اعزام کنند. 

این روزنامه می‌افزاید: همچنین ارتباطات با طرف قطری نیز برقرار شده است. آمریکا هم اکنون از دوحه خواسته است که جنبش حماس را برای پذیرش تبادل اسرا به صورت مرحله‌ای تحت فشار قرار دهد. با این حال، رهبران سیاسی حماس با این موضوع مخالفت کرده اند. 

در پایان گزارش این روزنامه آمده است: حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ تمایلی برای مذاکره ندارد مگر آنکه پیشنهادی را ببیند که شامل خواسته‌های مناسب در آن باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار