اقدامات مؤثر دولت در مبارزه با مواد مخدر

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دولت سیزدهم اقدامات مؤثری در مبارزه با مواد مخدر انجام داده است.

استاندار آذربایجان‌غربی در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در دولت سیزدهم با رویکردی منسجم و تهاجمی، اقدامات مؤثری در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام شده است.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های نظامی و امنیتی در امر مقابله با قاچاق مواد مخدر، افزود: حمایت قضایی مجموعه دادگستری استان و فعال‌سازی کمیته‌های مختلف در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی، توفیقات خوبی را در عرصه مقابله با مواد مخدر موجب شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده مواد مخدر از مرز‌های شرقى وارد و از مرز‌های آذربایجان‌غربی خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای هماهنگی بیش از پیش استان‌های کشور در طول مسیر ورود تا خروج برای مقابله با قاچاق مواد مخدر، از سوی نهاد‌های ملی اندیشیده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت با کشور‌های منطقه نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به مرز‌های طولانی آذربایجان‌غربی، برای ساماندهی خلاء‌های مرزی و معابر صعب‌العبور و جبران ضعف‌های تجهیزاتی، نیازمند حمایت در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به شبکه هاى قاچاق مواد مخدر، اضافه کرد: گروه‌های تروریستی و باند‌های مافیایی با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی غربی، قاچاق مواد مخدر را در منطقه ساماندهی می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی به تقویت دستگاه قضایی و نیرو‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز اشاره کرده و یادآور شد: در دولت سیزدهم، هم‌افزایی بین نهاد‌های متولی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر ساماندهی وضعیت زندان‌ها و مراکز اسکان معتادین متجاهر در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: در کنار راه‌اندازی مرکز یک هزار و ۵۰۰ نفری اسکان معتادان متجاهر در مرکز استان، برای احداث مراکز ساماندهی و بهبود معتادین در شمال و جنوب آذربایجان‌غربی نیز برنامه‌ریزی شده است.

در پایان این جلسه، آیین تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی برگزار و از زحمات رامین موحدی قدردانى و با حکم دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، جعفر ذوالفقاری به عنوان دبیر جدید این شورا معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.